Związki zawodowe działające przy Zachodnim Zakładzie PKP Intercity w Poznaniu zwróciły się z prośbą do prezesa spółki Janusza Malinowskiego o rozpatrzenie kilkunastu propozycji zmian kursowania pociągów przewoźnika w ramach opracowywania nowego rozkładu jazdy na rok 2011/2012.
Pierwszy postulat dotyczy połączenia pociągów TLK 61200 relacji Jelenia Góra - Warszawa Wschodnia i TLK 15105 relacji Warszawa Zachodnia - Olsztyn Główny w jeden skład. Powstałby wówczas pociąg relacji Jelenia Góra - Olsztyn Główny przez Opole, Częstochowę i Warszawę. Związkowcy wskazują, że wdrożenie takiego rozwiązania spowodowałoby zaoszczędzenie wagonów ze zlikwidowane pociągu TLK 15015 i przerzucenie ich na połączenie o wyższej frekwencji. Zapewniłoby to także nocne połączenie Jeleniej Góry, Wałbrzycha i Wrocławia oraz całego Dolnego Śląska z Mazurami przy jednoczesnym zachowaniu połączenia do Warszawy.
Drugi postulat tyczy się zniesienia terminów kursowania dla nocnego pociągu TLK 56500 relacji Gdynia Główna - Jelenia Góra i przywrócenie codziennego kursowania. "Funkcjonowanie kursowania tego połączenia w relacji codziennej, od ponad 3 lat, spowodowało drastyczny wzrost liczby pasażerów, udających się do miast taki jak: Poznań, Bydgoszcz, Gniezno, Tczew, Gdańsk" - piszą związkowcy.
Przedstawiciele związków zawodowych chcą także wydłużenie relacji nocnego pociąg TLK 63200 Wrocław - Przemyśl w terminie codziennym z Jeleniej Góry. Jak wymieniają, plusami takie posunięcia byłoby wprowadzenie konkurencji dla połączeń PKS na trasie Jelenia Góra - Kraków (cztery pary dziennie przy frekwencji 100 proc.), przywrócenie legendarnego połączenia pomiędzy Jelenią Górą a Krakowem, które funkcjonowało nieprzerwanie przez ponad 70 lat i cieszyło się dużą popularnością oraz uniemożliwienie ponownego dojazdu mieszkańcom Jeleniej Góry, Marciszowa, Wałbrzycha, Świebodzic, Jaworzyny Śląskiej i okolic do Kędzierzyna Koźla, Gliwic, Katowic, Mysłowic, Krakowa, Tarnowa, Rzeszowa i Przemyśla.
Związkowcy chcą także wydłużenia relacji pociągu TLK 26102/3 Lublin - Wrocław do Jeleniej Góry. Ich zdaniem za wydłużeniem tego połączenia przemawia fakt, iż oznaczałoby to powrót relacji łączącej Polskę zachodnią ze wschodnią (możliwość dojazdu z okolic Karkonoszy nie tylko do Kielc i Radomia, ale także na Górny Śląsk i Lubelszczyznę), możliwość bezpośredniego dojazdu do Lublina bez konieczności zbędnych przesiadek oraz uatrakcyjnienie oferty przewozowej dla mieszkańców Dolnego Śląska (poprzez przywrócenie cieszącego się od ponad 50 lat powodzeniem połączenie Jelenia Góra - Lublin).
Związkowcy postulują również wydłużenie relacji pociągu TLK 16100 Warszawa Wschodnia - Wrocław do Jeleniej Góry przez Legnicę i Węgliniec. Jak argumentują, oznaczałoby to przywrócenie "legendarnego, dziennego pociągu z Warszawy do Jeleniej Góry, kursującego przez ponad 60 lat", przywrócenie połączenie kolejowego pomiędzy stolicą a miastami takimi jak Legnica, Chojnów, Bolesławiec czy Węgliniec z jednoczesnym uwzględnieniem Jeleniej Góry jako stacji końcowej oraz "skuteczne wywiązanie się z warunków umowy zawartej pomiędzy PKP Intercity a Ministerstwem Infrastruktury, która nakłada obowiązek realizowania przez naszą spółkę połączeń kolejowych na odcinku Wrocław - Legnica - Jelenia Góra".