Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

ZTM w Warszawie zawęża zasady udzielania pomocy niepełnosprawnym

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-12-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
ZTM w Warszawie zawęża zasady udzielania pomocy niepełnosprawnym
Nowy regulamin przewozów, który wejdzie w życie od 1 stycznia 2013 r., nakłada na obsługę pojazdów warszawskiej komunikacji miejskiej obowiązek udzielenia pomocy niepełnosprawnym we wchodzeniu i zajmowaniu miejsca. Nim jednak przepis zaczął obowiązywać, Zarząd Transportu Miejskiego postanowił doprecyzować zasady – z konieczności pomagania zostali zwolnieni maszyniści metra i SKM.

W uchwalonym regulamin przewozów znalazł się przepis, który zobowiązuje kierujących pojazdem – w razie potrzeby – do udzielenia pomocy inwalidom, osobom niepełnosprawnym i poruszającym się na wózkach inwalidzkich w dostaniu się do pojazdu oraz zajęciu miejsca.

Teraz warszawski ZTM zawęża te zasady. Z konieczności udzielania pomocy zostali zwolnieni maszyniści metra i SKM. Ponadto niepełnosprawny powinien wcześniej zgłosić obsłudze potrzebę uzyskania pomocy przy wsiadaniu i zajmowaniu miejsca. Jak poinformował zarządca komunikacji, nowy przepis „odnosi się w szczególności do sytuacji, w których obsługa pojazdu powinna pasażerowi rozłożyć specjalną rampę”. Skąd ta zmiana? – Nie ma rozbieżności. Jest doprecyzowanie. Napisaliśmy również, że dotyczy to w szczególności sytuacji, w której potrzebne będzie rozłożenie rampy. W pociągach SKM są kierownicy, więc maszynista nie musi opuszczać kabiny. W metrze ramp nie ma – mówi Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM-u. Jak wyjaśnia, w metrze osoby na wózku mogą uzyskać pomoc od innych pasażerów.

Czy zmiany mają związek z groźbą powstania przestojów, wpływających na płynność ruchu – zwłaszcza w metrze, gdzie interwencja maszynisty mogłaby oznaczać nawet dwu- albo trzykrotne opóźnienie względem obowiązującej częstotliwości kursowania w szczycie? Jak przekonuje Krajnow, wcześniejsze rozwiązania były konsultowane z przewoźnikami i będą jeszcze oceniane jak sprawdzają się w praktyce. – Będziemy jeszcze z pewnością bardzo uważnie wyciągać wnioski z tego, jak one funkcjonują już w codziennych podróżach w przyszłym roku – zapewnia Igor Krajnow.

Według naszych informacji, żeby nowe zasady zaczęły obowiązywać, nieobowiązujący jeszcze regulamin musi zostać znowelizowany. – Pewne kwestie przypuszczalnie zostaną jeszcze doprecyzowane – odpowiada Igor Krajnow.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy system biletowy. ZTM Warszawa prowadzi rozmowy z firmami

Zintegrowany transport

Nowy system biletowy. ZTM Warszawa prowadzi rozmowy z firmami

Witold Urbanowicz 17 kwietnia 2024

Warszawski ZTM z nowym dyrektorem pionu przewozów

Zintegrowany transport

Warszawski ZTM z nowym dyrektorem pionu przewozów

Witold Urbanowicz 07 lutego 2024

Taniej i wygodniej. Tak ma wyglądać nowy system biletowy w Warszawie

Zintegrowany transport

Warszawa: Wakacyjne rozkłady jazdy. Zmiany na kilkudziesięciu liniach

Zintegrowany transport

Strzegowska (ZTM Warszawa): 99% młodzieży to nasi przyszli pasażerowie

Zintegrowany transport

ZTM Warszawa podsumowuje 2022 r. Udział biletów wzrósł do 30%

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Nowy system biletowy. ZTM Warszawa prowadzi rozmowy z firmami

Zintegrowany transport

Nowy system biletowy. ZTM Warszawa prowadzi rozmowy z firmami

Witold Urbanowicz 17 kwietnia 2024

Warszawski ZTM z nowym dyrektorem pionu przewozów

Zintegrowany transport

Warszawski ZTM z nowym dyrektorem pionu przewozów

Witold Urbanowicz 07 lutego 2024

Taniej i wygodniej. Tak ma wyglądać nowy system biletowy w Warszawie

Zintegrowany transport

Warszawa: Wakacyjne rozkłady jazdy. Zmiany na kilkudziesięciu liniach

Zintegrowany transport

Strzegowska (ZTM Warszawa): 99% młodzieży to nasi przyszli pasażerowie

Zintegrowany transport

ZTM Warszawa podsumowuje 2022 r. Udział biletów wzrósł do 30%

Zintegrowany transport

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5