PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na wykonanie prac przedprojektowych, czyli studium wykonalności inwestycji, dla projektu pod nazwą „Usprawnienia kolejowego połączenia Łódź – Kutno poprzez budowę linii kolejowej lub modernizację istniejących linii”.
Do przetargu stanęło pięciu oferentów. To (w kolejności podanej przez PKP PLK): Multiconsult Polska, BBF, konsorcjum Biura Realizacji Inwestycji Koltech wraz z Instytutem Kolejnictwa (jego udział w przetargu na studium jest dużą niespodzianką) i spółką Koltech Infra, WYG International, konsorcjum IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo wraz z IDOM Consulting, Engineering, Architektura.
Najtańsza oferta złożona została przez Multiconsult Polska. Opiewa ona na 3,8 mln zł netto. Niewiele droższa jest ta złożona przez konsorcjum Koltechu i Instytutu Kolejnictwa – warta 3,9 mln zł netto. Kolejne oferty warte są: IDOM – 4,1 mln zł netto, BBF – 4,3 mln zł netto, WYG – 4,9 mln zł netto. Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie założonym przez PKP PLK na wykonanie studium, zarządca infrastruktury ma więc w czym wybierać. Obecnie oferty poddawane są kontroli, wykonawcę dokumentu poznamy zapewne za kilkanaście tygodni.
– Dokument pozwoli wykazać, w zależności od prognozy przewozów, co jest bardziej efektywne i opłacalne: budowanie nowej linii kolejowej (jednotorowej lub dwutorowej) na odcinku Zgierz – Kutno, dostosowanej do prędkości wyższych niż 120 km/h, czy modernizacja obecnie istniejącej jednotorowej linii z dostosowaniem jej do prędkości pociągów do 160 km/h wraz z dobudową drugiego toru. Dopiero opracowanie tego dokumentu pozwoli na określenie następnych ewentualnych działań – powiedział „RK” Mirosław Siemienic, rzecznik prasowy PKP PLK.
Więcej na temat przetargu można przeczytać
tutaj.