Partnerzy serwisu:
Pasażer

Ze śnieżycą zmaga się cała Europa. Jak sytuacja w Polsce? [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-02-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Ze śnieżycą zmaga się cała Europa. Jak sytuacja w Polsce? [aktualizacja]
Fot. ŁKAMimo trudnych warunków pogodowych wszystkie nasze pociągi wyjechały punktualnie na trasy - inf. ŁKA
Kolejny dzień utrudnień na kolei; dziś rano sytuacja podobna jest do wczorajszej, opóźniony jest co trzeci pociągi a kilkadziesiąt już odwołano. Trudne warunki pogodowe występują na całym kontynencie, a utrudnienia są nie tylko w Polsce.

Od rana w Polsce odwołano już 33 pociągi. Z ok. 400 obecnie w ruchu, opóźnionych jest 32% – to podobna sytuacja jak wczoraj rano. Największe opóźnienie ma pociąg PR "Parnica" Szczecin Główny – Zielona Góra Główna – dwie godziny. O 100 min opóźniony jest pociąg KM Otwock – Błonie. Powyżej godziny opóźnionych jest tylko sześć pociągów.

Sytuacja w Niemczech wciąż trudna

Również dzisiaj w północnej części Niemiec występują utrudnienia w ruchu kolejowym na skutek niżu Tristan. W najbliższych dniach zimny front powietrza coraz bardziej będzie przesuwał się na południe, pierwszy śnieg dotarł już w nocy do Bawarii i Badenii-Wirtembergii.

Na trasę wyruszyły dziś ponownie dalekobieżne pociągi z Berlina w kierunku zachodnim, kierowane są jednak przez Magdeburg a nie przez Wolfsburg i kończą bieg w Hanowerze. Między Hanowerem a Kolonią wstrzymany jest do końca dnia ruch pociągów dalekobieżnych. Z Berlina do Erfurtu, Frankfurtu i Monachium pojadą jednak jedynie wybrane pociągi. Ograniczona pozostanie też komunikacja ICE z Hamburga na południe i zachód Niemiec. Wstrzymany jest ruch składów dalekobieżnych startujących z Drezna, na tory nie wyjadą także pociągi z Berlina i Frankfurtu do Amsterdamu, z Hanoweru i Zagłębia Ruhry do Norddeich i na wyspę Sylt.

Część składów ICE z Frankfurtu do Paryża zastąpionych zostanie pociągami TGV, część połączeń TGV ze Stuttgartu do Paryża pojedzie w skróconej relacji do Strasbourga, gdzie podróżni będą się mogli przesiąść się na krajowe pociągi SNCF. Dzisiejsze pociągi Eurocity do Warszawy mają wyjechać o czasie, mimo to podróżni proszeni są o sprawdzenie na godzinę przed podróżą na stronie internetowej, czy zapowiedź nie ulegnie zmianie.

Bardzo powoli przywracane są połączenia regionalne w Dolnej Saksonii. Zaledwie trzy linie kursują bez większych zakłóceń, pozostałe zostały praktycznie wstrzymane. Także tylko dwie linie S-Bahn w Hanowerze udało się do tej pory przywrócić. W Hamburgu i Szlezwiku-Holsztynie kolej regionalna kursuje planowo.

Najgorzej w Holandii

Z kolei w Wielkiej Brytanii i Holandii trudne warunki przyniósł sąsiedni niż o nazwie Darcy. Jak relacjonuje TVP, w południowo-wschodniej Anglii wstrzymana została część połączeń kolejowych. Dużo gorzej jest w Holandii. Już w niedzielę Koleje Holenderskie (Nederlandse Spoorwege) odwołały prawie wszystkie swoje pociągi. Niektóre połączenia uruchomiły tylko prywatne Keolis i Arriva. Dziś uruchomiono tylko połączenia Sprinter, którym wyznaczono dodatkowe postoje na przystankach pośrednich. Dla Niderlandów to pierwsza burza śnieżna od 10 lat. 

Jak informują Koleje Ukraińskie, w ciągu ostatniego dnia z pogodą zmagało się ponad 7 000 pracowników kolei. – Prace prowadzono prawie na całej Ukrainie, a grubość pokrywy śnieżnej w niektórych miejscach dochodziła do 40 cm – podkreśla przewoźnik zapewniając, że nie było – poza dwoma miejscami – znaczących opóźnień pociągów. 

Dla dopełnienia obrazu sytuacji dodajmy, że w południowej Francji śnieżycy nie ma, ale za to jest istotne zagrożenie powodziowe.

Aktualizacja godz. 11:50

Jak informuje "Rynek Kolejowy" rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec, sieć kolejowa w całym kraju jest przejezdna. – Opady śniegu nie wpływają na utrzymanie tras i ruch pociągów. Pracownicy zespołów technicznych sprawdzają m.in. tereny stacji, szczególnie rozjazdy. Były wykonane jazdy patrolowe na przetarcie szlaków i sprawdzenie sieć trakcyjnej. Było 35 jazd na 3600 km linii kolejowych – podaje, dodając, że polecono pracownikom PLK oraz firmom zewnętrznym zwrócenie uwagi na właściwe odśnieżanie peronów, dojść i schodów. – To stałe działania, które są audytowane – podkreśla. 

Według informacji rzecznika, na sieci utrzymanych jest 10 lokomotyw spalinowych do wykorzystania w sytuacji uszkodzenia taboru lub sieci. Działa ponad 170 specjalnych zespołów, które reagują na usterki infrastruktury, zacięcia rozjazdów, usterki na przejazdach. Pracuje 66 pociągów PKP Energetyki.

– Przewoźnicy odwołali dotychczas 35 pociągów. Na bieżąco przewoźnicy podają informacje o zmianach związanych z taborem. Szczególnie w warunkach zimowych ważna jest sprawność taboru,  odladzanie i zapewnienie ogrzewania. Pracownicy dyspozytur zarządcy infrastruktury oraz przewoźników na bieżąco współpracują, by zapewnić zgodne z planem lub alternatywne – w przypadku zdarzeń – podróże – kończy rzecznik.

Zaktualizowane podsumowanie wczorajszych utrudnień na sieci PLK można znaleźć tutaj.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5