Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Zdejmują reklamy na Centralnym

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-01-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

W piątek rozpoczął się demontaż reklam H&M, powieszonych na Ścianach przy peronach dworca Warszawa Centralna. Zdejmowany jest również noŚnik reklamy, z powodu naruszania skrajni budowli. Na razie reklamy na Centralny nie wrócą.

O tym, że reklama powieszona wzdłuż peronów dworca Warszawa Centralna przekracza skrajnię, a więc według przepisów zagraża ruchowi pociągów, jako pierwszy informował "Rynek Kolejowy". Nasze informacje potwierdziły Polskie Linie Kolejowe, które wystąpiły do PKP SA z żądaniem zdjęcia reklamy. Problem skrajni chce również sprawdzić Urząd Transportu Kolejowego - Ewentualne terminy umieszczenia kolejnych reklam to już szczegóły umów z potencjalnymi reklamodawcami. OczywiŚcie niezwykle ważne jest tu przede wszystkim rozwiązanie problemu naruszania skrajni przez noŚnik - poinformował "Rynek Kolejowy" Łukasz Kurpiewski, rzecznik PKP SA.

W piątek rozpoczęto demontaż zarówno reklamy, jak i jej noŚnika przy peronie I Dworca Centralnego. Na dziŚ zaplanowany jest dalszy ciąg prac przy zdejmowaniu noŚnika. Podobny los spotka reklamę i noŚnik przy peronie IV. W najbliższym czasie reklamy nie wrócą w to miejsce. Nie wiadomo czy PKP SA rozwiąze problem naruszania skrajni (przez zmianę systemu montażu lub otrzymanie odstępstwa od przepisów), czy zrezygnuje z reklam.

W skrajni nie mogą się znajdować żadne elementy budowli. Stwarza to problem, gdyż według informacji byłego wiceprezesa PKP SA Jacka PrzeŚlugi, przekraczają ją również urządzenia należące do PKP PLK oraz same Ściany dworca (o 1,5 centymetra). W tym wypadku prawdopodobnie zostanie zastosowane odstępstwo. PKP PLK zresztą wogóle nie zgadza się z tymi zarzutami - Elementy infrastruktury w rejonie Dworca Centralnego nie wchodzą w skrajnie budowli w rozumieniu instrukcji Id-1 - poinformował "Rynek Kolejowy" rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.

Polskie Linie Kolejowe zaprzeczają też pozostałym zarzutom Jacka PrzeŚlugi - o to, że z torów na Dworcu Centralnym korzystają bezumownie - PLK korzysta z torów zgodnie z ustawą o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe”. Tory w rejonie Dworca Centralnego są w częŚci przedmiotem umowy D50 oraz w częŚci zostały wniesione do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. aportem - twierdzi Siemieniec. Według Jacka PrzeŚlugi, wspomniana umowa przestała obowiązywać w tym zakresie już kilka lat temu.

Poniżej przedstawiamy wideoreportaż z demontażu reklamy i noŚnika autorstwa FauxNews:

 

 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5