NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Żałobka rozmawiał z Komisją Europejską o ERTMS

| MIR 12.06.2015 156

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-06-12 11:35:52 Autor: 33
---.158.221.43
Tyle tylko że to wszystko "Europejskie" jest szalenie niedopracowane, dłuuuugi czas ustawiania systemu, długi czas odnowy danych po resecie, długie odstępy czasowe między pociągami, długi czas reakcji na bezpośrednie zagrożenie na torach. Jeden słaby system próbuje się uzupełnić drugim równie niedopracowanym a drugi ma podpierać GSM. Za komuny mówiło się że jesteśmy sto lat za murzynami, te systemy europejskie są tylko ładnie opakowane w kolorowe monitory komputerów a tak poza tym to w paru miejscach są daleko z tyłu za PRL.
2015-06-12 12:49:35 Autor: kk
---.dynamic.chello.pl
wiódł ślepy kulawego
2015-06-12 16:45:58 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
Czy w trakcie spotkania poruszono takie kwestie jak:
- błędne odczyty z balis skutkujące hamowaniem nagłym
- zachowawcze działanie systemu polegające na kreśleniu krzywej hamowania przy przedostatnim semaforem SBL na szlaku, co skutkuje koniecznością wyhamowania z 200 do ok. 190 km/h?

Oba problemy dotyczą oczywiście ETCS poz. 1 na CMK.
2015-06-13 02:43:36 Autor: yhy
---.dynamic.gprs.plus.pl
"ETCS (Europejski System Sterowania Pociągiem, pozwalający na przekazywanie sygnałów z semaforów bezpośrednio do kabiny maszynisty)"

Czy tylko mi się wydaje że ten system nie steruje pociągiem tylko go kontroluje? Hmmm... chyba ktoś zbyt łopatologicznie przetłumaczył skrót ETCS.

Prawie każdą służbę mam po odcinkach z ETCS, ale jakoś nigdy nie zobaczyłem na DMI "sygnału z semaforów w kabinie maszynisty" Brawo, telewizja trwajmy i radio melina podają bardziej fachowe audycje w temacie ETCS niż rk.
2015-06-13 16:08:45 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@yhy

Tutaj chodzi o to, że słowa "control" nie powinno się tłumaczyć jako "kontrola", tylko częściej jako "sterowanie" (co oznacza aktywne działanie, w przeciwieństwie do kontroli, która jest pasywną obserwacją stanu).
2015-06-13 16:16:38 Autor: ciekawy
---.dynamic.chello.pl
Czyli ty kontrolując swój zwieracz obserwujesz tylko pasywnie kiedy kupa sama się zrobi bo tak postanowiła ? OK nie ma pytań....
2015-06-14 15:12:15 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
Oczywiście, że steruję swoim zwieraczem. A skoro ty swój tylko kontrolujesz, to ja nie mam pytań.
2015-06-15 15:38:38 Autor: jan trumna
---.tktelekom.pl
[Admin: zmoderowano]
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5