Partnerzy serwisu:
Biznes

Zaleśny: Nie ma mowy o wojnie cenowej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
17-03-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Włodzimierz Włoch, Rynek Kolejowy 04/2012

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Zaleśny: Nie ma mowy o wojnie cenowej
Na wszystkich kontraktach zarabiamy, a od 2009 r. wynik na sprzedaży oraz rentowność netto naszej firmy systematycznie rosną, dzięki radykalnej obniżce kosztów oraz zwiększeniu efektywności – mówi w rozmowie z Rynkiem Kolejowym Marek Zaleśny, członek zarządu PKP Cargo ds. handlowych.

Rynek Kolejowy: Pojawiają się sugestie o rozpoczęciu przez PKP Cargo nowej wojny cenowej i oferowanych przez spółkę upustach sięgających nawet 50%. Czy są one uzasadnione?

Marek Zaleśny, członek zarządu PKP Cargo ds. handlowych: Pojęcie wojny cenowej kojarzy mi się z drastycznymi obniżkami cen, tymczasem PKP Cargo we wszystkich – podkreślam – we wszystkich przetargach na przełomie lat 2011 i 2012 podniosło ceny.  Sugestie te są wiec  nieuzasadnione. Kwestia wysokości upustów od taryfy towarowej budzi natomiast emocje tylko u laikow. Zarówno dla klientów, jak i dla konkurencji istotna jest cena wyrażona  w złotówkach, a ta zależna jest od trasy przejazdu, brutta pociągu, typu wagonu, średniego załadunku na wagon, czasu rozładunku i załadunku itp. Przy optymalnych warunkach koszty danego przewozu są na tyle niskie, że po dodaniu godziwej marży cena wyrażona w formie upustu od TT PKP Cargo może wynosić nawet 70-80%. Z drugiej strony niekiedy przy upuście rzędu 20-30% dla konkretnego przewozu nie jesteśmy w stanie pokryć kosztów. Mówienie zatem o niskim lub wysokim upuście bez podania wszystkich parametrów przesyłki to tak jakby powiedzieć, że temperatura otoczenia jest stosunkowo wysoka, bez określenia czy dotyczy to Grenlandii czy Pustyni Gobi.


Cały wywiad w najnowszym numerze miesięcznika "Rynek Kolejowy" 4/2012. Zapraszamy do prenumeraty lub salonów EmpikPrenumerata dla studentów ze specjalną zniżką 50 procent!!!

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo International testuje w Czechach Vectrona Dual Mode

Tabor i technika

PKP Cargo International testuje w Czechach Vectrona Dual Mode

Michał Szymajda 20 lipca 2023

Parowozownia Wolsztyn: Jesteśmy na dobrej drodze do wznowienia ruchu

Tabor i technika

PKP Cargo: Sigiel za Zaleśnego

Kadry

PKP Cargo: Sigiel za Zaleśnego

PKP Cargo 13 marca 2013

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo International testuje w Czechach Vectrona Dual Mode

Tabor i technika

PKP Cargo International testuje w Czechach Vectrona Dual Mode

Michał Szymajda 20 lipca 2023

Parowozownia Wolsztyn: Jesteśmy na dobrej drodze do wznowienia ruchu

Tabor i technika

PKP Cargo: Sigiel za Zaleśnego

Kadry

PKP Cargo: Sigiel za Zaleśnego

PKP Cargo 13 marca 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5