Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Wywiad PKP z prof. Staniszkis: Miało być dobrze, a wyszło jak zwykle

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-09-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza/Press, 3 sierpnia 2010

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Wywiad PKP z prof. Staniszkis: Miało być dobrze, a wyszło jak zwykle
Nie milkną echa wywiadu prof. Jadwigi Staniszkis, który wczoraj ukazał się we wczorajszej „Rzeczpospolitej” jako materiał promocyjny PKP. Dziennik zaznacza dziś, że nie miał z tą rozmową nic wspólnego. Tymczasem specjaliści od wizerunku twierdzą, że udział w kampanii PKP może nie poprawi wizerunku kolei i deprecjonuje autorytet znanej socjolog, która prawdopodobnie nie wiedziała, że wywiad ukaże się jako reklama kolejowej spółki.

"Nie uważam, że kolej w Polsce jest zła. Jest tylko bardzo różnorodna" - mówi w materiale promocyjnym PKP, zamieszczonym w "Rzeczpospolitej" profesor Staniszkis. Opiewa ona wręcz piękno i zalety jazdą polskimi pociągami. Bo dla niej "podróż jest celem samym w sobie". "Od pewnego czasu podróż ma dla mnie smak camemberta serwowanego w Warsie. Muszę przyznać, że właśnie wagony restauracyjne to dowód wielkiej i pozytywnej zmiany".

- To jest materiał typowo reklamowy i promocyjny. Redakcja nie ma z nim nic wspólnego - tłumaczy „Gazecie Wyborczej” redaktor naczelny "Rz" Paweł Lisicki. W biurze reklamy „Rzeczpospolitej” dziennikarze „GW” dowiedzieli się, że całostronicowy wywiad został w całości przygotowany przez klienta, czyli PKP SA.

Z reklamy tłumaczy się także dyrekcja PKP. - Poprosiliśmy kilka takich osób o podzielenie się swoimi uwagami na temat kolei i te wywiady będziemy publikować w formie reklam - tłumaczy Lucyna Roszyk, dyrektor biura zarządu PKP SA. Zapewniła, że prof. Staniszkis była poinformowana, że rozmowa z nią będzie materiałem reklamowym oraz że socjolożka nie wzięła za udział w kampanii ani złotówki – pisze „Gazeta Wyborcza”. Z naszych informacji wynika, że cena jednej strony reklamy w "Rz" to nawet 7 tys. zł.

Jak się dowiadujemy ze strony internetowej miesięcznika „Press” pytana przez „Gazetę” Lucyna Roszyk sama przeprowadziła wywiad z prof. Staniszkis jako… Wojtek Piekarski. – Miało być dobrze, a wyszło jak zwykle – mówi miesięcznikowi „Press” Lucyna Roszyk i dodaje, że PKP nie chciało nachalnej promocji, a zależało mu na promocji kolei w ogóle. Niestety dla nich biuro reklamy ”Rzeczpospolitej”, chcąc dla nas dobrze, zamiast ”Promocja kolei” dało ”Promocja PKP”.

Kampania PKP miała potrwać trzy miesiące i jest związana z remontem 77 dworców. Jej celem była zmiana wizerunku kolei. Zakładała serię wywiadów ze znanymi socjologami i ekonomistami. Oprócz Jadwigi Staniszkis miał wziąć w niej udział prof. Edmunda Wnuk-Lipiński, ale odmówił. Zgodził się za to Czesław Bielecki.

– Wywiad jest tragikomiczny – mówi miesięcznikowi „Press” Marek Wróbel, prezes Neuron PR. – Jeszcze się z czymś takim nie spotkałem. Jak widać, intelektualiści żyją w innym świecie, nie rozumieją mechanizmów marketingu. Jej autorytet po prostu nie licuje z wizerunkiem PKP. Będą jej to wytykać. Już słyszę te głosy: co to za autorytet, co maluje paznokcie na Dworcu Centralnym? – podsumowuje Wróbel.

Z kolei "Puls Biznesu" dotarł do informacji, że nikt nie poinformował profesor, iż wystąpi w reklamie. Co więcej, nieoficjalnie wiadomo, że po publikacji reklamy ze swoim udziałem dzwoniła już do PKP z pretensjami - pisze "PB".

Więcej i więcej

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź Kaliska: Dworzec tymczasowy od września

Pasażer

Łódź Kaliska: Dworzec tymczasowy od września

Kasper Fiszer 17 lipca 2023

Grupa PKP zaprezentowała wyniki finansowe za 2022 rok

Biznes

Grupa PKP rozwija współpracę transatlantycką

Biznes

Grupa PKP rozwija współpracę transatlantycką

inf. prasowa PKP SA 14 czerwca 2023

Grupa PKP zapowiada kolejne inwestycje

Biznes

Grupa PKP zapowiada kolejne inwestycje

Redakcja 09 czerwca 2023

Niebawem remonty kolejnych dworców w województwie łódzkim

Infrastruktura

Zobacz również:

Łódź Kaliska: Dworzec tymczasowy od września

Pasażer

Łódź Kaliska: Dworzec tymczasowy od września

Kasper Fiszer 17 lipca 2023

Grupa PKP zaprezentowała wyniki finansowe za 2022 rok

Biznes

Grupa PKP rozwija współpracę transatlantycką

Biznes

Grupa PKP rozwija współpracę transatlantycką

inf. prasowa PKP SA 14 czerwca 2023

Grupa PKP zapowiada kolejne inwestycje

Biznes

Grupa PKP zapowiada kolejne inwestycje

Redakcja 09 czerwca 2023

Niebawem remonty kolejnych dworców w województwie łódzkim

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5