NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wszystkie wagony piętrowe Sundeck i lokomotywy Gama odebrane przez KM

| Koleje Mazowieckie 30.12.2015 602

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-12-30 12:54:33 Autor: Pasażer KM
---.162.212.49
Piętrusy z Pesy są źle zaprojektowane. Ciasne jak diabli, przejście pomiędzy fotelami dla liliputów. Bez żadnego startu do Bombardierów.
2015-12-30 13:00:37 Autor: wdr
---

wdr
te nowe gamy mają poprawione mocowanie tłumika wężykowania czy pasażerowie KM będą spędzali godziny w szczerym polu w oczekiwaniu na drugą lokomotywę?
(bo pasażerowie PKP IC mają regularne postoje)
2015-12-30 13:04:47 Autor: ONA i468
---.centertel.pl
Jestem pełna podziwu dla PESY.
2015-12-30 13:14:22 Autor: 52 8177
---.dip0.t-ipconnect.de
Ciekawy, czy wagony sterownicze i Gamy sa kompatibilne do tych od Bombardier.

Bo obecne wagony sterownicze moga sterowac lokomotywy Traxx, Vectron i Taurus, bez dodatkowych czynnosci.
Albo inacze pytajac, czy wagon sterowniczy od PESY moze sterowac n.p. lokomotywe Vectron?

I jeszcze co:
Jak beda sie nazywac te dwie Gamy? EU48?

Pozdrowko ...
2015-12-30 13:20:42 Autor: vonGregor
---.254.65.149
Czytam info o zrobionych Dartach, a tu mi wyskakuje, że Sundecki odebrane - co za dzień :) Brawo
2015-12-30 13:22:39 Autor: ssj
---.tktelekom.pl
Witamy w gronie Pelikanów kolegów zza miedzy ;)
2015-12-30 13:27:40 Autor: Avejj
---.242.138.101
Oczywiście że Gamy będą mogły być sterowane tylko z wagonów sterowniczych Pesy, czego ty się człowieku spodziewałeś?

>"Chciałoby się rzec, gdzie są teraz ci wszyscy „życzliwi”, którzy nie dawali szans na zrealizowanie tego zamówienia do końca 2015 roku."
>powiedziane 30 grudnia
>rzeczywiście, miażdżące zwycięstwo Pesy, poślizg jeszcze większy niż dla Intercity
2015-12-30 13:58:00 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
Skoda dostała kody od Siemensa, może kiedyś i Pesa dostanie? :)
2015-12-30 17:29:30 Autor: ccc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
składy Pesy, wagony środkowe są kompatybilne z Bombardierem,więc można śmiało je łączyć w konfiguracji;

wariant 1.
Traxx loko; środek Pesa, środek Bombardier, wagon sterujący Bombardier
wariant 2.
Gamma loko; środek Pesa, środek Bombardier, wagon sterujący Pesa
wariant 3.
oczywiście cały skład Push pull Pesy

wnętrze to indywidualna ocena, według mnie to miernota na dzisiejsze czasy w spasowaniu i pomyśle zaprojektowania wagonu.
Pesa poprawcie się na przyszłość bo gdyby odbiorcą było DB to była by to historia z linkiem nie i nie tylko w tej dziedzinie
2015-12-30 17:31:55 Autor: avejj
---.242.138.101
^^

a co niby jest problemem w łączeniu zwykłych wagonów? xDDD

przecież te Sundecki byłyby kompatybilne i z Bohunami
2015-12-30 19:36:17 Autor: mcba
---.dynamic.gprs.plus.pl
@aveji
problemem jest przekazywanie sygnałów sterujących z wagonu sterującego do lokomotywy, oraz oczywiście sterowanie całym oprzyrządowaniem wagonu typu oświetlenie, tablice kierunkowe czy sterowanie drzwiami z tak modną ostatnio i wymaganą blokadą jazdy gdy te sygnalizują, że są otwarte...

Oczywiście sprzęgnięcie wagonów czysto mechanicznie i pneumatycznie to inna sprawa
2015-12-30 20:55:28 Autor: DBme
---.adsl.inetia.pl
@ avejj

Wiesz, że gdzieś dzwonią, tylko nie wiesz w którym kościele......


@ ccc

To tylko teoria - bo do dzisiaj nie wykonano "twardych" testów i raczej byłbym ostrożny z twierdzeniem, że to pewnie działa.

Wydaje mi się, że "bombki" czeka rewizja, więc podejrzewam, że dwa nowe składy będą w kombinacji sterowniczy-lok z pesy, a środkowe pesy mogą być i w dotychczasowych składach (wystarczy sprawny przewód przelotowy by sterować jazdą). Ja na miejscu KM bym na razie nie ryzykował ;-)
2015-12-30 21:49:24 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
Gratuluję KM! Z gratulacjami dla Pesy wstrzymam się do momentu, gdy okaże się że 111Eb będzie bardziej niezawodna niż 111Db (SU160)
2015-12-31 00:19:36 Autor: PasażerKM
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Gratuluje dla Pesy !!!

Wnętrze ładnie wykonane, bardzo przestronnie z bardzo wygodnymi fotelami.
Na duży plus w tym typie fotela jest zagłówek, głęboki starannie wykonany - i skóra na nim się nie marszczy tak na innych takich "uszatkach" w 5-członach. Nie wiem czy to ten sam producent foteli ale tu widać profesjonalne podejście do design, estetyka wykonania a to w wnętrzu jest bardzo ważne

Pozdrawiam
2015-12-31 08:26:41 Autor: gosc
---.centertel.pl
A newag siedzi i pisze kolejne donosy.
2015-12-31 10:43:20 Autor: design
---.dynamic.chello.pl
Może to jedynie kwestia gustu,może sie nie znam,jednak moim zdaniem malowanie zwłaszcza lokomotyw KM przypomina malarstwo abstrakcyjne,lub jak kto woli lody Algidy Zapp-koszmarne jednym słowem.Z kolei dla odmiany - malowanie Impulsów KM jest jednym z ładniejszych na polskich torach.
2015-12-31 10:59:33 Autor: misiek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wagony pesa działają w każdej kombinacji.Wagony bomabardiera środkowe są w czasie rewizji a w połowie przyszłego roku zacznie się rewizja sterowniczych.Wygoda i miejsce w wagonach pesy dają wiele do życzenia mało miejsca i bardzo klaustrofobiczne są od środka, pomijając wiele nie doróbek i części jedna na drugiej okaże się jak się będą spisywać dopiero w czasie eksploatacji.Moim skromnym zdaniem nie spisali się najlepiej(ale czego się spodziewać w takim pośpiechu budowy).
2015-12-31 11:45:12 Autor: migos
---.dynamic.chello.pl
moje pytanie jest takie czy w tych Pesach i Bombadierach siedzenia są w układzie jedno za drugim jak w autobusie? bo na zdjęciu widać że tak chyba jest w Pesie + jakieś środkowe siedzenie z dwoma siedzeniami naprzeciwko jak w normalnym wagonie piętrowym, czyli mamy do dyspozycji całe okno a nie oglądamy ściany jak to w pociągach IC bywa często w wagonach bezprzedziałowych, przecież lepszy i wygodniejszy układ siedzeń przy częstej wymianie pasażerów jest zwykły układ siedzeń naprzeciwko siebie, a nie siedzenia jedno za drugim, mnie taki układ siedzeń jakoś nie przekonuje
2016-01-01 11:48:24 Autor: Cowiek Maupa
---.dynamic.gprs.plus.pl

Cowiek Maupa
[zmoderowano]
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5