NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wracają pociągi do Łupkowa

| Dominik Lebda 21.03.2016 1,9k

Wracają pociągi do Łupkowa
Szynobus na stacji Łupków. PLKristof/wikipedia.org/CC BY-SA 3.0
Już w majowy długi weekend trasa "Bieszczadzkiego Żaczka" z Rzeszowa do Komańczy zostanie wydłużona aż do Łupkowa. Docelowo połączenie ma funkcjonować w każdy weekend wakacji.
W połowie lipca informowaliśmy wznowieniu przez Przewozy Regionalne Oddział Podkarpacki w Rzeszowie połączenia regionalnego na odcinku Zagórz – Komańcza na linii nr 107 we wszystkie weekendy sierpnia i września, które cieszyło się dużą popularnością. Kursowała jedna para pociągów Regio na trasie Jasło – Zagórz – Komańcza.

Duża popularność „Bieszczadzkiego Żaczka”

W okresie pięciu weekendów sierpnia z połączenia skorzystało ponad 2600 pasażerów. W celu promocji powstała strona internetowa, na której zamieszczono informacje m.in. o ofercie. Wprowadzono korzyści, jakie przynosił zakup biletu na przejazd pociągiem. Funkcjonowanie połączeń zbiegło się z inauguracją projektu „Wojewódzki Fundusz Kolejowy”. Przedstawiciele 43 podkarpackich samorządów podpisali listy intencyjne pozwalające realizować przedsięwzięcia nakierowane na poprawę stanu infrastruktury kolejowej.

Kontynuacją projektu z wakacji, ale w rozszerzonej formie, jest połączenie pn. „Bieszczadzki Żaczek” Rzeszów – Komańcza – Rzeszów, które zainaugurowano 13 grudnia 2015 roku. To pomysł inicjatywy „KochamKolej.pl” realizowanej przy współpracy m.in. z Przewozami Regionalnymi Oddziałem Podkarpackim oraz Urzędem Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego. Głównym założeniem projektu jest promocja i rozwój połączeń kolejowych z Rzeszowa na południe województwa, w tym do Komańczy, gdzie pociągi nie docierały już kilka lat.

Żaczek pojedzie jeszcze dalej

Zachęceni sukcesem organizatorzy „Żaczka” pracują nad dalszym rozwojem oferty. Trasa pociągu Rzeszów – Komańcza zostanie wydłużona aż w pobliże granicy polsko-słowackiej, czyli do Łupkowa, gdzie kolej pasażerska nie dociera już od kilku lat. „Bieszczadzki Żaczek" pojedzie na trasie Rzeszów – Łupków już w trakcie najbliższego długiego weekendu tj. 30 kwietnia, 1,2,3 i 26 maja. Organizatorzy potwierdzili, że od lipca będzie jeździł w wydaniu weekendowym Rzeszów – Łupków – Rzeszów.

Pociąg będzie odjeżdżał z Rzeszowa o godzinie 5:42, by o 10:21 pojawić się w Łupkowie. W drogę powrotną „Bieszczadzki Żaczek” odjedzie z Łupkowa o godzinie 15:58 i do Rzeszowa przyjedzie o godzinie 20:16. Godziny kursowania pociągu będą umożliwiały przesiadkę w Zagórzu, Sanoku, Krośnie lub Jaśle do lub z pociągu TLK „Luna” Zagórz – Gorlice – Kraków – Warszawa.

Niewykluczone, że dzięki dalszym pracom nad połączeniem do Łupkowa, pociąg w najbliższym czasie będzie docierał do miejscowości Medzilaborce na Słowacji.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łupków (26)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Łupków (26)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5