Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wolno szybkimi pociągami, bo \"pasażerowie mogliby się poprzewracać\"

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-11-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wolno szybkimi pociągami, bo \"pasażerowie mogliby się poprzewracać\"
Elfy mogą się rozpędzić nawet do 160 km na godz.  Jednak nie w Wielkopolsce. Jak informuje „Gazeta Wyborcza”, zarząd Kolei Wielkopolskich uważa, że szybka jazda jest nieekonomiczna, w dodatku pasażerowie mogliby się poprzewracać...

Samorząd kupił 22 pociągi Elf za prawie pół miliarda złotych. Pojazdy wyprodukowane zostały w zakładach bydgoskiej Pesy. Elfy będą jeździły już w grudniu na trasach Poznań-Kutno i Poznań-Zbąszynek. Trasy te znajdują się na międzynarodowej linii kolejowej z Berlina do Warszawy, po której można jeździć z prędkością 160 km/godz. Taką właśnie prędkość mogą osiągać elfy. Jednak zgodnie z decyzją Kolei Wielkopolskich pociągi mają jeździć najwyżej 120 km na godz.

- Szybsza jazda byłaby po prostu nieekonomiczna. Średnia odległość między stacjami to 4-5 km. Trudno sobie wyobrazić, że pociąg ciągle przyspiesza tylko po to, żeby zaraz potem hamować. Jazda powinna być płynna - wyjaśnia „ Gazecie Wyborczej” Włodzimierz Wilkanowicz, szef Kolei Wielkopolskich.

Elfy będą osiągały prędkość niewiele większą od pociągów Przewozów Regionalnych, które obecnie kursują pomiędzy Kutnem i Zbąszynkiem z prędkością 110 km na godz.

Zarząd KW uważa, że znaczącym problemem jest także bardzo duże przyspieszenie pociągów. Nie wszyscy pasażerowie podczas podróży mają miejsca siedzące. Osoby, które  stoją, mogłyby się  poprzewracać.

Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, „Pesa ma też w ofercie wersję Elfów o prędkości maksymalnej 130 km na godz. W przetargu startowały również zagraniczne firmy CAF i Stadler. Być może i one zaproponowałyby wolniejsze (i przy tym tańsze) wersje swoich pojazdów, gdyby takie były kryteria”. Jednak samorząd kupił droższe pociągi jeżdżące 160 km na godz.

Więcej

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Brytyjskie badania obalają mity o ryzykach zarażeń w komunikacji zbiorowej

Zintegrowany transport

Elektrycznym z Warszawy do Łodzi

Infrastruktura

Elektrycznym z Warszawy do Łodzi

Włodzimierz Winek 23 czerwca 2019

Fundacja Grupy PKP szuka materiałów do filmu

Pasażer

Co w 2018 r. wyjechało na polskie tory?

Tabor i technika

Co w 2018 r. wyjechało na polskie tory?

Michał Grobelny 21 marca 2019

Zobacz również:

Brytyjskie badania obalają mity o ryzykach zarażeń w komunikacji zbiorowej

Zintegrowany transport

Elektrycznym z Warszawy do Łodzi

Infrastruktura

Elektrycznym z Warszawy do Łodzi

Włodzimierz Winek 23 czerwca 2019

Fundacja Grupy PKP szuka materiałów do filmu

Pasażer

Co w 2018 r. wyjechało na polskie tory?

Tabor i technika

Co w 2018 r. wyjechało na polskie tory?

Michał Grobelny 21 marca 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5