Włoska Trenitalia – państwowy operator połączeń dalekobieżnych i regionalnych, zdecydowała się na dodatkowe zamówienie 27 elektrycznych zespołów trakcyjnych Coradia Meridian.
Informacja została podana przez Trenitalię 13 listopada, tym samym potwierdzono chęć zrealizowania opcji na dodatkowe pociągi, które kupiono w ramach pierwotnego zamówienia 91 sztuk pojazdów. Łącznie ma więc być ich 118, dostawy mają się rozpocząć od połowy 2018 roku i potrwać do połowy 2019.
Pociągi mogą się rozpędzać do 160 km/h, jeżdżą już w 11 regionach Włoch. Budowane są w zakładzie Alstomu we włoskim Savigliano, a także w zakładach Sesto San Giovanni, które montują elektrykę, oraz w oddziale w Bolonii, który montuje ETCS. Włosi posiadają pociągi w trzech wersjach: od cztero-, do sześcioczłonowej.
Warto przypomnieć, że to nie jedyny kontrakt, który wiąże ze sobą Trenitalię i Alstom. Włosi w 2016 roku podpisali umowę na dostawę
47 pociągów Coradia Stream, które będą jeździć na trasach międzyregionalnych. Podobne pociągi otrzymają także Holendrzy.
We Włoszech pociągi Coradia Meridian jeżdżą pod marką Jazz, podczas gdy polskie spalinowe zespoły trakcyjne z Pesy – zamawiane niemal w jednym czasie co ezt – dostały
nazwę Swing. Co ciekawe – niemal jednocześnie z dostawą dla Włochów na ulice Warszawy zaczęły wjechały tramwaje z Pesy, również o nazwie Swing. Jazz natomiast – to nazwa tramwajów dwukierunkowych nowej generacji, także produkowanych w Pesie, które zaczęły obsługiwać warszawskie trasy w 2015 roku.