Już w ubiegłym tygodniu Czytelnicy alarmowali nas, że bilety na niektóre połączenia kolejowe na okres świąteczny zostały już wyprzedzane. PKP Intercity monitoruje frekwencję w pociągach i przypomina, że od niedawna taką możliwość mają też sami pasażerowie.
Na początku tego miesiąca Czytelnicy pisali do redakcji "Rynku Kolejowego", że w sprzedaży brakuje biletów na niektóre kursy świąteczne (np. na połączenia EIP prowadzone Pendolino na piątek, 22 grudnia).
Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity przyznaje, że w związku ze szczytem przewozowym w okresie świątecznym niektóre składy notują wysoką frekwencję. – PKP Intercity na świąteczne i noworoczne podróże zwiększy liczbę miejsc w pociągach – zapewnia rzeczniczka. Nie ma jednak planów uruchamiania dodatkowych pociągów. – Przewoźnik na bieżąco monitoruje frekwencję i tam gdzie jest to możliwe, dołączy dodatkowe wagony – zapewnia Serbeńska.
Przedstawicielka PKP Intercity przypomina, że od niedawna kupując bilet za pośrednictwem Internetu,
pasażerowie mogą sprawdzić stan zapełnienia w interesujących ich pociągach. – Dzięki temu mogą wybrać taki, którym pojadą wygodnie, zajmując miejsce siedzące –zachęca.
PKP Intercity spytaliśmy również o jego potencjał taborowy, oraz o to, czy na obsługę ruchu świątecznego wpłynie brak lokomotyw elektrycznych, które nie wróciły z napraw (jak pisaliśmy tutaj, przetarg na wynajem
zastępczych elektrowozów nie udał się). – W tegorocznym okresie świątecznym PKP Intercity dysponuje zbliżoną do analogicznego okresu ubiegłego roku liczbą wagonów i lokomotyw – zapewniła Agnieszka Serbeńska.