6 listopada jeden z naszych czytelników zauważył, że wyświetlacze systemu informacji pasażerskiej przy peronie 1 stacji Warszawa Zachodnia co prawda wyświetlają komunikaty o odjazdach pociągów WKD, ale są one zaklejone taśmą i podają niewłaściwe informacje. W środę wyświetlacze peronu 1 w ogóle nie działały. Czyżby nastąpiła kolejna awaria systemu informacji pasażerskiej w Warszawie? Tym razem okazuje się, że SDIP peronu 1 został wyłaczony na życzenie przewoźnika.
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, wyświetlacze peronu 1 stacji Warszawa Zachodnia zostały wyłączone na prośbę Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Według założenia mają one być nieczynne jeszcze przez najbliższe dni. WKD chce, aby system informacji działał już w najbliższy weekend. Co jest powodem wyłączenia wyświetlaczy?
- W tym tygodniu Warszawska Kolej Dojazdowa prowadzi remonty infrastruktury na odcinku Grodzisk Mazowiecki Radońska – Podkowa Leśna Główna., w związku z czym wprowadziliśmy zmiany w rozkładzie jazdy - poinformował „Rynek Kolejowy” rzecznik prasowy przewoźnika Krzysztof Kulesza. - Pierwotnie remont planowany był na dłuższy okres, jednak w ostatniej chwili udało się go skrócić, a dodatkowo w ostatnim momencie doszły jeszcze inne zmiany w rozkładzie. W związku z tym zarządca systemu nie zdołałby na czas wprowadzić wszystkich poprawek do SDIP. Dlatego też - w celu uniknięcia wprowadzania w błąd pasażerów - poprosiliśmy PKP PLK o całkowite wyłączenie wyświetlaczy na czas zmiany w rozkładzie jazdy, czyli na okres od 5 do 9 listopada - dodał rzecznik Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Krzysztof Kulesza zaznaczył, że obecnie pociągi kursują według zmienionego rozkładu, z którym można zapoznać się w gablotach informacyjnych na peronie. Rzecznik WKD dodał, że wyłączenie wyświetlaczy to lepsze rozwiązanie niż wyświetlanie błędnych komunikatów.
Wyświetlacze powinny zostać ponownie uruchomione w sobotę rano. W rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” rzecznik Warszawskiej Kolei Dojazdowej dodał, że WKD nie ma swojego operatora systemu informacji pasażerskiej, ale jest duża szansa, że do końca 2013 roku zostanie stworzony własny system przewoźnika, który będzie funkcjonował na peronach WKD. Łącznie ma to być 56 wyświetlaczy informujących o godzinach odjazdów pociągów. System miałby być niezależny od systemu informacji PKP PLK.