Partnerzy serwisu:
Kolej na 2012

Warszawa: Tramwaj na Tarchomin pojedzie jeszcze przed Euro 2012

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-07-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ZTM Warszawa, 19 lipca 2010

Podziel się ze znajomymi:

KOLEJ NA 2012
Warszawa: Tramwaj na Tarchomin pojedzie jeszcze przed Euro 2012
Po wydaniu decyzji środowiskowej projektant – firma MP Mosty z Krakowa – będzie mógł dokończyć prace projektowe trasy tramwaju na Tarchomin. Dokumentacja powinna być gotowa już we wrześniu. Następnie projektant rozpocznie procedurę ubiegania się o zezwolenie na realizację inwestycji, wydawane przez Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego m.st. Warszawy.

Procedura przewiduje uzyskanie uzgodnień w Zakładzie Uzgadniania Dokumentacji Projektowej, u miejskiego inżyniera ruchu oraz u gestorów sieci uzbrojenia terenu. ZTM ściśle współpracuje z wykonawcą inwestycji – spółką Tramwaje Warszawskie. Na uzyskanie prawomocnego zezwolenia budowlanego projektant ma czas do 20 grudnia bieżącego roku.

Po uzyskaniu prawomocnego zezwolenia budowlanego Tramwaje Warszawskie będą mogły ogłosić przetarg i wyłonić w nim firmę, która wybuduje trasę. Procedura przetargowa powinna potrwać ok. 2 miesięcy. Oznacza to, że prace budowlane będą mogły rozpocząć się wiosną przyszłego roku. Taki termin pozwala prognozować, że budowa odcinka do pętli przy ul. Mehoffera mogłaby zakończyć się w 2011 roku. Dwa lata później do użytku oddana ma być cała linia - do pętli na Winnicy.

W pierwszym etapie realizacji inwestycji wybudowane zostanie torowisko tramwajowe po prawej (wschodniej) stronie istniejącej jezdni ul. Światowida. Powstanie także ulica Projektowa pomiędzy Trasą Mostu Północnego a ul. Światowida. Projekt zakłada wykonanie lub przebudowę wszystkich skrzyżowań drogowych z myślą o drugim etapie prac.

Drugi, docelowy, etap inwestycji przewiduje budowę drugiej jezdni ul. Światowida, na odcinkach pomiędzy skrzyżowaniami przebudowanymi w pierwszym etapie, wraz z układem chodników i ścieżek rowerowych.

Możliwość podróżowania za półtora roku tramwajem po Białołęce, może zablokować oprotestowanie decyzji środowiskowej przez grupę osób, które forsują alternatywny projekt przebiegu trasy na Winnicy. Projekt, który z uwagi na obiektywne czynniki, nie mógł zostać uwzględniony.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5