Tramwaje Warszawskie planują kolejną iwnestycję przedłużenie torów w ul. Kasprzaka na zachód, co poprawi dojazd z Bemowa do II linii metra. Ma to nastąpić w ciągu najbliższych trzech lat. Wciąż nie wiadomo jednak, którędy poprowadzony zostanie nowy odcinek.
Trasa tramwajowa wzdłuż ul. Kasprzaka (na odcinku Skierniewicka - Wolska) jest na etapie przedprojektowym. - W tym roku planujemy rozpocząć prace projektowe oraz wykonać analizy środowiskowe - mówi gazecie "Echo" Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich. Tramwaj będzie na pewno dojeżdżał ul. Kasprzaka od stacji metra Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ do skrzyżowania z al. Prymasa Tysiąclecia i dalej do ulicy Wolskiej.
Nadal jednak nie jest pewne, czy trasa ta będzie przebiegała przez Prymasa Tysiąclecia (wykorzystując rezerwę terenu między wiaduktami), czy przez ul. Ordona (co oznacza krótszą trasę), czy też bezpośrednio do rejonu skrzyżowania z Redutową. - To wszystko jest w tej chwili analizowane - mówi Powałka.
Kolejna rozbudowa linii tramwajowej - od Kasprzaka do Grójeckiej - to daleka przyszłość. - Zależna jest od możliwości finansowych miasta i uzyskania dofinansowania z funduszy Unii Europejskiej na ten cel. W wariancie optymistycznym trasa ta mogłaby być zbudowana około 2020 roku - szacuje Powałka. W planie miejscowym dla okolicy stacji Warszawa Zachodnia zapisany został w ubiegłym roku tunel tramwajowy pod peronami wraz z przystankiem.
Więcej