Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Warszawa: Równoległa decyzja Środowiskowa dla Tarchomina. Po co?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-11-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Warszawa: Równoległa decyzja Środowiskowa dla Tarchomina. Po co?
Mimo toczącego się postępowania środowiskowego dla tramwaju na Tarchomin, ZTM Warszawa stara się o równoległą decyzję środowiskową dla tego przedsięwzięcia. Zarządca komunikacji prosi właśnie Biuro Ochrony Środowiska o przesunięcie terminu na uzupełnienie wniosku o niezbędną dokumentację do dnia 30 czerwca 2013 r. Po co dwie decyzje dla tego samego?

W Biurze Ochrony Środowiska toczy się teraz postępowanie w sprawie budowy linii tramwajowej na Tarchomin wraz z rozbudową ul. Światowida. Obejmuje ono dwa etapy: z torowiskiem do zawrotki przy ul. Mehoffera oraz pętli Winnica. W związku z uwagami mieszkańców do ponownie złożonego raportu oddziaływania na środowisko, ZTM postanowił do końca listopada br. złożyć autopoprawkę do dokumentu. Po tym BOŚ wyda decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach.

Nowa pętla nieco wcześniej

Jednocześnie ZTM stara się o decyzję środowiskową dla przedsięwzięcia pod nazwą „Budowa oraz przebudowa układu drogowego ul. Projektowanej i ul. Światowida wraz z budową linii tramwajowej na odcinku od Trasy Mostu Północnego do pętli tramwajowej Mehoffera”. Odpowiada to pierwszemu etapowi inwestycji, zawartym już w pierwszym wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.

ZTM składał także podobny wniosek w 2010 r. po uzyskaniu pierwszej decyzji środowiskowej dla całej trasy, która następnie została uchylona. –  Zarząd Transportu Miejskiego złożył odrębny wniosek, ponieważ rozważał możliwość budowy zawrotki pomiędzy ul. Ćmielowską i Botewa, która w przyszłości po wybudowaniu linii tramwajowej wzdłuż ul. Modlińskiej, pozwoliłaby na zawracanie tramwajów jadących od strony Żerania. Teren pod zawrotkę pomiędzy tymi ulicami, nie był objęty wcześniejszą decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach – wyjaśnia Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM-u. Dodajmy, że nowa, nieprzewidziana wcześniej pętla, znajdowałaby się w odległości około 750 metrów od tej planowanej przy ul. Mehoffera.

Po uchyleniu pierwszej decyzji środowiskowej, ZTM zawiesił postępowanie w sprawie równoległej decyzji. Teraz jednak wniosek został „odkurzony” – zarządca komunikacji stara się o przesunięcie terminu na uzupełnienie wniosku o niezbędną dokumentację do dnia 30 czerwca 2013 r. – Dziś priorytetem jest uzyskanie ponownej decyzji środowiskowej na cały odcinek trasy tj. od mostu Marii Skłodowskiej-Curie do Winnicy (tu toczy się jeszcze postępowanie administracyjne) i dopiero po jego zakończeniu i wydaniu decyzji środowiskowej, możliwe będzie wznowienie postępowania dla decyzji środowiskowej z zawrotką pomiędzy ul. Botewa i Ćmielowską – mówi Igor Krajnow.

Zabezpieczenie przed niepowodzeniem?

Obserwatorzy inwestycji dodają, że równoległy wniosek może służyć jako zabezpieczenie, gdyby znowu „coś nie wyszło” z decyzją dla całej trasy – nowy raport zawierałby trasę tylko do Mehoffera, czyli z pominięciem problematycznej końcówki torowiska do Winnicy. – Moim zdaniem jest to postępowanie prowadzone siłą bezwładności / na zasadzie zabezpieczenia: jeśli nie ta, to ta – zastanawia się Wojciech Tumasz, radny białołęcki. 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy system biletowy. ZTM Warszawa prowadzi rozmowy z firmami

Zintegrowany transport

Nowy system biletowy. ZTM Warszawa prowadzi rozmowy z firmami

Witold Urbanowicz 17 kwietnia 2024

Warszawski ZTM z nowym dyrektorem pionu przewozów

Zintegrowany transport

Warszawski ZTM z nowym dyrektorem pionu przewozów

Witold Urbanowicz 07 lutego 2024

Taniej i wygodniej. Tak ma wyglądać nowy system biletowy w Warszawie

Zintegrowany transport

Warszawa: Wakacyjne rozkłady jazdy. Zmiany na kilkudziesięciu liniach

Zintegrowany transport

Strzegowska (ZTM Warszawa): 99% młodzieży to nasi przyszli pasażerowie

Zintegrowany transport

ZTM Warszawa podsumowuje 2022 r. Udział biletów wzrósł do 30%

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Nowy system biletowy. ZTM Warszawa prowadzi rozmowy z firmami

Zintegrowany transport

Nowy system biletowy. ZTM Warszawa prowadzi rozmowy z firmami

Witold Urbanowicz 17 kwietnia 2024

Warszawski ZTM z nowym dyrektorem pionu przewozów

Zintegrowany transport

Warszawski ZTM z nowym dyrektorem pionu przewozów

Witold Urbanowicz 07 lutego 2024

Taniej i wygodniej. Tak ma wyglądać nowy system biletowy w Warszawie

Zintegrowany transport

Warszawa: Wakacyjne rozkłady jazdy. Zmiany na kilkudziesięciu liniach

Zintegrowany transport

Strzegowska (ZTM Warszawa): 99% młodzieży to nasi przyszli pasażerowie

Zintegrowany transport

ZTM Warszawa podsumowuje 2022 r. Udział biletów wzrósł do 30%

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5