Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Warszawa: Przeciwni przedłużeniu tramwaju na os. Ruda

Dalej Wstecz
Autor:

Echo

Data publikacji:
22-03-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Echo

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Warszawa: Przeciwni przedłużeniu tramwaju na os. Ruda
Za kilka miesięcy Tramwaje Warszawskie zamierzają rozpisać przetarg na opracowanie studium wykonalności budowy linii na osiedle Ruda. Pomysł Tramwajów Warszawskich spotkał się z dezaprobatą wielu mieszkańców osiedla Ruda - pisze gazeta "Echo".

Część mieszkańców okolicy zapowiada protesty, jeśli urzędnicy przystąpią do realizacji tego projektu, bez względu na wybrany wariant. - Trasa przez Klaudyny jest nie do przyjęcia ze względu na działki, rzekę Rudawkę oraz bliskość rezerwatu Las Bielański. Z kolei puszczenie torowiska przez Gwiaździstą nie ma sensu, bo jest tu aż pięć linii autobusowych do wyboru. Tramwaj jest potrzebny chyba tylko po to, aby doszczętnie zniszczyć środowisko naturalne - uważa jedna z czytelniczek "Echa", która rozpoczęła akcję zbierania podpisów pod petycją zaniechania budowy tramwaju na osiedle Ruda.

- Tramwaj w tym rejonie niechybnie oznaczałby zlikwidowanie jednej lub dwóch linii autobusowych, w myśl koncepcji lansowania komunikacji szynowej w mieście - dodaje kolejny czytelnik.Niezadowolenie z powodu budowy trasy tramwajowej do osiedla Ruda jest dla tramwajarzy wielkim zaskoczeniem.

- Przedłużenie tej trasy było już wstępnie analizowane przez naukowców z Politechniki Warszawskiej w 1999 r. Wykazano wtedy potencjalną przydatność takiej inwestycji - twierdzi Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich. Przypomina też, że decyzja o samym przygotowaniu studium nie jest automatycznym rozpoczęciem inwestycji. - Każda taka inwestycja wymaga pogłębionej analizy zarówno korzyści, jak i kosztów z uwagi na potencjalne nakłady oraz konflikty społeczne. Opracowanie takiego studium to wydatek rzędu 0,001% wartości budowy nowej trasy. Poza tym ewentualna realizacja tego projektu możliwa będzie dopiero po 2015 roku - szacuje Powałka.

Więcej

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5