– Chcemy wydzierżawić 20 hektarów stacji techniczno-postojowej Szczęśliwice. PKP Intercity wstępnie wyraziły już na to zgodę – powiedział „Życiu Warszawy” prezes Szybkiej Kolei Miejskiej Leszek Walczak.
PKP Intercity uznało, że utrzymywanie zaplecza na Szczęśliwicach nie opłaca się spółce, która posiada już rozległy kompleks na Olszynce Grochowskiej. Tymczasem SKM Warszawa rozpaczliwie szuka miejsca, gdzie mogłoby obsługiwać swoje pociągi, których wciąż przybywa. W tym roku warszawska spółka wzbogaci się o 13 składów PESY zakupionych do obsługi budowanej właśnie linii na lotnisko Okęcie, a w przyszłym dojedzie kolejnych sześć składów z nowosądeckiego Newagu.
Przejęcie opóźniła rezygnacja z funkcji prezesa PKP Intercity Grzegorza Mędzy. Wobec formalnego braku następcy (jego obowiązki pełni Lucyna Krawczyk) warszawska SKM potrzebuje opinii Grupy PKP. Jednak większym problemem może okazać się fakt, iż budynki wagonowni Szczęśliwice objęte są nadzorem konserwatorskim. „SKM rozpaczliwie potrzebuje zaplecza. Dlatego niechętnie zgadza się na opiekę nad wagonownią” – pisze „Życie Warszawy”.
Więcej