Grupa ZUE Kraków i TOR-KAR-SSON tworzą konsorcjum, które wykona większość największego tegorocznego remontu miejskiej infrastruktury w Warszawie, polegającego na przebudowie torowiska tramwajowego na trasie W-Z (odcinek Młynarska - Jagiellońska) oraz na ulicy Mlynarskiej.
Realizacja projektu rozpocznie się już 15 marca. W jej wyniku zostanie zmodernizowane torowisko, postawione nowe wiaty, powstanie usprawniający komunikację wspólny pas ruchu dla autobusów i tramwajów. Przy okazji zostaną wymienione wodociągi, magistrala ciepłownicza, oświetlenie, kable energetyczne, gazociąg i nawierzchnia ulic. Wszystkie prace mają zostać zakończone do 17 października.
- Przede wszystkim myślomy o tym, aby doprowadzić torowisko do takiego stanu, aby mogły je wykorzystywać nowoczesne tramwaje niskopodłogowe - mówi wiceprezydent Warszawy, Jacek Wojciechowicz. - To przedsięwzięcie uciążliwe, ale niezbędne. Jeśli nie będzie remontów, będziemy zmuszeni wyłączać z ruchu więcej i więcej elementów infrastruktury - podkreśla.

Remont od Młynarskiej do Jagiellońskiej wykona wspomniane konsorcjum. Natomiast prace na ul. Młynarskiej Tramwaje Warszawskie wykonają własnymi siłami.
Torowisko będzie bezpodsypkowe, z płytą betonową i z szyną w otulinie z żywic o trwałej elastyczności bądź gumy dla zapewnienia skutecznej ochrony przed wibracjami. Od Pl. Bankowego do ul. Jagiellońskiej pod płytą torowiska zostanie umieszczona mata elastyczna, tłumiąca wibracje. - Chcemy zwiększyć prędkość komunikacyjną z 18 do 21-25 km/h - mówi Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich. - Nie będziemy na tym oszczędzać, będą tam zastosowane najnowocześniejsze technologie. Na 20-30 lat z tym torowiskiem powinien być spokój. Później może ewentualnie nastąpić wymiana szyn - twierdzi Karos.

Przebudowane zostaną wszystkie perony. Będą one podwyższone i wydłużone, tak aby mogły się na nich zatrzymywać dwa nowoczesne tramwaje (o długości porównywalnej do tej składów produkcji bydgoskiej PESY). Wszystkie perony wyposażone zostaną w bezpieczną nawierzchnię na szerokości ok. 1 m od krawędzi (czyli płyty z wypustkami i płyty o szorstkiej nawierzchni).

Na wspólnych, tramwajowo-autobusowych przystankach (Metro Ratusz, Park Praski) ułożone zostaną specjalne, półokrągłe krawężniki typu Combiborde, które umożliwiają bliskie podjechanie autobusowi do platformy przystankowej i jednocześnie chroniące krawędź platformy przed zniszczeniem przez ciężki autobus.
Na tramwajową linię w ciągu trasy W-Z ma trafić 30 niskopodłogowych tramwajów, które Warszawa pozyska w ramach przetargu na 186 pojazdów.

* Największą modernizację przejdą przystanki w al. Solidarności przy Pl. Bankowym i przy Parku Praskim. Ich nawierzchnia będzie wyłożona kamieniem, powstanie zadaszenie niemal nad całą powierzchnią przystanku, zamontowane zostanie oświetlenie (wizualizacje: Urząd M. St. Warszawy).