Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Warszawa: Kolejny etap przebudowy stołecznych torowisk

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-02-2009
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy, 25 lutego 2009

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Warszawa: Kolejny etap przebudowy stołecznych torowisk
Grupa ZUE Kraków i TOR-KAR-SSON tworzą konsorcjum, które wykona większość największego tegorocznego remontu miejskiej infrastruktury w Warszawie, polegającego na przebudowie torowiska tramwajowego na trasie W-Z (odcinek Młynarska - Jagiellońska) oraz na ulicy Mlynarskiej.

Realizacja projektu rozpocznie się już 15 marca. W jej wyniku zostanie zmodernizowane torowisko, postawione nowe wiaty, powstanie usprawniający komunikację wspólny pas ruchu dla autobusów i tramwajów. Przy okazji zostaną wymienione wodociągi, magistrala ciepłownicza, oświetlenie, kable energetyczne, gazociąg i nawierzchnia ulic. Wszystkie prace mają zostać zakończone do 17 października.

- Przede wszystkim myślomy o tym, aby doprowadzić torowisko do takiego stanu, aby mogły je wykorzystywać nowoczesne tramwaje niskopodłogowe - mówi wiceprezydent Warszawy, Jacek Wojciechowicz. - To przedsięwzięcie uciążliwe, ale niezbędne. Jeśli nie będzie remontów, będziemy zmuszeni wyłączać z ruchu więcej i więcej elementów infrastruktury - podkreśla.

\

 

Remont od Młynarskiej do Jagiellońskiej wykona wspomniane konsorcjum. Natomiast prace na ul. Młynarskiej Tramwaje Warszawskie wykonają własnymi siłami.

Torowisko będzie bezpodsypkowe, z płytą betonową i z szyną w otulinie z żywic o trwałej elastyczności bądź gumy dla zapewnienia skutecznej ochrony przed wibracjami. Od Pl. Bankowego do ul. Jagiellońskiej pod płytą torowiska zostanie umieszczona mata elastyczna, tłumiąca wibracje. - Chcemy zwiększyć prędkość komunikacyjną z 18 do 21-25 km/h - mówi Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich. - Nie będziemy na tym oszczędzać, będą tam zastosowane najnowocześniejsze technologie. Na 20-30 lat z tym torowiskiem powinien być spokój. Później może ewentualnie nastąpić wymiana szyn - twierdzi Karos.

\

 

Przebudowane zostaną wszystkie perony. Będą one podwyższone i wydłużone, tak aby mogły się na nich zatrzymywać dwa nowoczesne tramwaje (o długości porównywalnej do tej składów produkcji bydgoskiej PESY). Wszystkie perony wyposażone zostaną w bezpieczną nawierzchnię na szerokości ok. 1 m od krawędzi (czyli płyty z wypustkami i płyty o szorstkiej nawierzchni).

\

 

Na wspólnych, tramwajowo-autobusowych przystankach (Metro Ratusz, Park Praski) ułożone zostaną specjalne, półokrągłe krawężniki typu Combiborde, które umożliwiają bliskie podjechanie autobusowi do platformy przystankowej i jednocześnie chroniące krawędź platformy przed zniszczeniem przez ciężki autobus.

Na tramwajową linię w ciągu trasy W-Z ma trafić 30 niskopodłogowych tramwajów, które Warszawa pozyska w ramach przetargu na 186 pojazdów.

 

\

* Największą modernizację przejdą przystanki w al. Solidarności przy Pl. Bankowym i przy Parku Praskim. Ich nawierzchnia będzie wyłożona kamieniem, powstanie zadaszenie niemal nad całą powierzchnią przystanku, zamontowane zostanie oświetlenie (wizualizacje: Urząd M. St. Warszawy).

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5