Odpowiadając na informację o nowym pociągu bardzo dużych prędkości produkcji Alstomu, szef Bombardier Transportation we Włoszech podał informacje na temat oferty, jaką firma chce złożyć w konsorcjum z AnsaldoBreda w przetargu na dostawę 50 pociągów KDP dla Włoch.
Bombardier stworzy konsorcjum z AnsaldoBreda (podział zysków w tym podmiocie wyniósłby 60:40), który zaproponuje pociągi Zefiro V300. To pojazdy ośmioczłonowe, jednopokładowe. Podczas produkcji tych składów oba podmioty będą czerpać z doświadczeń uzyskanych podczas konstrukcji Zefiro Bombardiera dla Chin (mogącego osiągać prędkość 380 km/h) oraz V250 AnsaldoBreda dla Holandii i Belgii.
V300 będzie zdolne do osiągania prędkości handlowej 360 km/h, ale pociąg będzie testowany do szybkości 400 km/h. Skład będzie mógł zabrać na pokład 600 pasażerów. Będzie przystosowany także do przekraczania granicy i wjeżdżania do Francji i Szwajcarii.
W przypadku zwycięstwa w przetargu dla Włochów, finalny montaż V300 odbyłby się w zakładach AnsaldoBreda w Pistoia.