Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

UTK znalazł nieprawidłowości na linii Kraków - Katowice

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

UTK

Data publikacji:
28-08-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UTK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
UTK znalazł nieprawidłowości na linii Kraków - Katowice
Prezes UTK stwierdził liczne nieprawidłowości dotyczące utrzymania i braku nadzoru nad stanem technicznym linii 133 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Kraków Główny Osobowy.  

UTK stwierdził liczne nieprawidłowości dotyczące utrzymania i braku nadzoru zarządcy infrastruktury PKP PLK nad stanem technicznym linii kolejowej nr 133 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Kraków Główny Osobowy.

Naruszenie przepisów są bardzo liczne. Według UTK polegają na:

• niestosowaniu dokumentacji systemu zarządzania bezpieczeństwem (SMS) oraz regulacji wewnętrznych, które stanowią podstawowe dokumenty bezpiecznego zarządzania działalnością zarządcy infrastruktury kolejowej,
• nieprowadzeniu dokumentacji, tj.: „Książki kontroli obchodów” - niewykonywanie obchodów torów przez toromistrzów lub dróżników obchodowych,
• niesporządzaniu protokołów zakwalifikowania części rozjazdowych do wymiany,
• niepoprawnym sporządzaniu przez naczelnika sekcji protokołów z objazdu linii,
• niewykonywaniu z przepisową częstotliwością objazdów linii przez zastępcę naczelnika sekcji i toromistrza,
• eksploatowaniu torów z przekroczoną dopuszczalną wichrowatością, przekroczoną dopuszczalną nierównością pionową szyn, przekroczonym dopuszczalnym poszerzeniem torów,
• eksploatowaniu toru dla którego badanie defektoskopowe szyn wykazało występowanie wad wymagających wymiany w 29 lokalizacjach,
• braku w dokumentacji „arkuszach badania technicznego rozjazdów” wymaganych informacji,
• usytuowaniu drzew i krzewów w odległości mniejszej niż 15 m od osi skrajnego toru kolejowego,
• eksploatowaniu torów przy braku podbicia i odwodnienia, zanieczyszczonej podsypce, niewłaściwym zabezpieczeniu pęknięcia szyny, złym stanie przytwierdzenia szyn do podkładów, braku śrub stopowych i wkrętów, luźnych często stojących wkrętach, wybuksowaniach szyn,
• eksploatowaniu uszkodzonych podkładów,
• eksploatowaniu zużytych lub uszkodzonych części rozjazdów,
• eksploatowaniu zużytych podrozjazdnic drewnianych,
• braku złączek przytwierdzeń i połączeń (śrub stopowych i łubkowych),
• eksploatowaniu płyt przejazdowych w złym stanie technicznym.

Zarządca infrastruktury kolejowej tym samym naruszył przepisy ustawę o transporcie kolejowym, rozporządzenia w sprawie wymagań w zakresie odległości i warunków dopuszczających usytuowanie drzew i krzewów, elementów ochrony akustycznej i wykonywania robót ziemnych w sąsiedztwie linii kolejowej, a także sposobu urządzania i utrzymywania zasłon odśnieżnych oraz pasów przeciwpożarowych i wewnętrzne procedury systemu zarządzania bezpieczeństwem.

Prezes UTK nakazał zarządcy infrastruktury natychmiastowe usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości, dokonanie analizy możliwości występowania analogicznych nieprawidłowości w innych lokalizacjach oraz w przypadku ich potwierdzenia natychmiastowe ich usunięcie. Prezes UTK wniósł także o podjęcie przez zarządcę odpowiednich działań, zgodnych z posiadanym systemem zarządzania bezpieczeństwem, które będą miały na celu nadzór nad poziomem ryzyka związanym z prowadzoną działalnością autoryzowanego zarządcy.


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wyniki za luty: Kolej pasażerska zyskuje, towarowa - traci

Prawo i polityka

Wyniki za luty: Kolej pasażerska zyskuje, towarowa - traci

Roman Czubiński 03 kwietnia 2023

PKP Intercity z otwartym dostępem do Berlina i Jeleniej Góry

Prawo i polityka

UTK: Likwidowanie stacji i torów – bariera dla przewozów towarowych

Infrastruktura

Niewiele ponad połowa polskich elektrowozów jest w stanie dobrym

Tabor i technika

UTK: Coraz większa atrakcyjność przewozów intermodalnych

Biznes

Zobacz również:

Wyniki za luty: Kolej pasażerska zyskuje, towarowa - traci

Prawo i polityka

Wyniki za luty: Kolej pasażerska zyskuje, towarowa - traci

Roman Czubiński 03 kwietnia 2023

PKP Intercity z otwartym dostępem do Berlina i Jeleniej Góry

Prawo i polityka

UTK: Likwidowanie stacji i torów – bariera dla przewozów towarowych

Infrastruktura

Niewiele ponad połowa polskich elektrowozów jest w stanie dobrym

Tabor i technika

UTK: Coraz większa atrakcyjność przewozów intermodalnych

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5