Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

UTK zaniepokojone stanem bocznicy Warszawa Grochów [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

UTK

Data publikacji:
08-01-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UTK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
UTK zaniepokojone stanem bocznicy Warszawa Grochów [aktualizacja]
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego stwierdził naruszenie przez spółkę PKP Intercity przepisów dotyczących nadzoru nad stanem infrastruktury i utrzymaniem bocznicy kolejowej Warszawa Grochów oraz nad utrzymaniem pojazdów trakcyjnych – poinformowano w komunikacie.

Naruszenie przepisów polegało tu m.in. na niewykonaniu zaleceń pokontrolnych z 12 listopada 2014 r. Dotyczyły one:

- eksploatacji bocznicy kolejowej bez dokumentu uprawniającego;

- niewłaściwego prowadzenia dokumentacji dotyczącej torów oraz niewłaściwego stanu technicznego torów i rozjazdów, których szerokość utrzymywana jest za pomocą kawałków podkładek i prowizorycznych ściągów szynowych;

- niewłaściwego stanu technicznego urządzeń sterowania ruchem kolejowym i urządzeń sieci trakcyjnej;

- niewłaściwego nadzoru nad eksploatacją i utrzymaniem pojazdów trakcyjnych.

Naruszone zostały przepisy ustawy z 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym, a także wewnętrzne przepisy PKP Intercity.

- Bezpieczeństwo jest naszym priorytetem. Inwestujemy nie tylko w nowe pociągi czy lokomotywy ale również zaplecza techniczne. Tylko w 2015 r. spółka wydała na podniesienie standardu technicznego infrastruktury torowej i sieci trakcyjnej na stacji postojowej Warszawa Grochów ponad 6 mln zł. Kolejne  7 mln zł zostanie zainwestowane w tym roku. W ramach prac wymieniane są szyny, rozjazdy, wstawki międzyrozjazdowe, tory, itp. - komentuje Beata Czeremajda z PKP Intercity.

W perspektywie kolejnych 2 lat przewoźnik przeznaczył na remonty 9 stacji serwisowych, w tym warszawskiej, ok.  400 mln zł. Zmodernizowana infrastruktura do utrzymania pociągów usprawni pracę obsługi technicznej oraz wykluczy część ryzyk związanych z realizacją rozkładu jazdy, np. poprzez montaż urządzeń do podgrzewania rozjazdów w zimie. Wszelkie zalecenia Urzędu są obecnie wdrażane - zapewnia PKP Intercity.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5