Urząd Transportu Kolejowego opublikował wyniki w przewozach intermodalnych w drugim kwartale bieżącego roku. Wyniki wypracowane przez przewoźników są wyższe od ubiegłorocznych.
Masa towarów w przewozach intermodalnych w II kwartale br. Wyniosła 2 428,9 tysięcy ton i jest to wzrost o 15,92 proc. (333,5 tysięcy ton) względem analogicznego okresu 2013 r., kiedy masa towarów w intermodalu wyniosła 2 095,4 tysięcy ton.
Praca przewozowa w II kwartale tego roku wyniosła 872 340,3 tysięcy tono-km i wzrosła o 14,78 proc. względem II kwartału roku ubiegłego, który zamknął się wynikiem 760 020,3 tysięcy tono-km. Tegoroczny II kwartał jest także lepszy od analogicznego okresu 2012 r., kiedy praca przewozowa w przewozach intermodalnych wyniosła 806 250,4 tysięcy ton.
Porównując udział przewoźników w przewozach intermodalnych – wg masy udział PKP Cargo spadł z osiągniętego w 2013 r. poziomu 56,34% do 48,85% w II kwartale br. Wzrósł udział DB Schenker Rail Polska z 17,85% do 20,67% i Lotos Kolej z 15,06% w 2013 r. do 20,53% w II kwartale br.
Według wykonanej pracy przewozowej także jest podobnie: udział PKP Cargo spadł z 59,82% do 52,17%, DB Schenker Rail Polska wzrósł z 14,01% do 17,9%, a Lotos Kolej z 14,83% w 2013 r. do 19,77% w II kwartale br.
W II kwartale 2014 roku kolejowe przewozy intermodalne realizowało 10 licencjonowanych przewoźników, w tym: PKP Cargo, PKP LHS, DB Schenker Rail Polska, Lotos Kolej, CTL Logistics, CTL Rail, Rail Polska, Polzug Intermodal Polska, Ecco Rail oraz Freightliner PL.