W wyniku stwierdzonych podczas kontroli nieprawidłowości oraz po przeprowadzeniu wszczętego z urzędu postępowania administracyjnego, UTK nakazał wstrzymanie ruchu kolejowego na bocznicy kolejowej odgałęziającej się rozjazdem Nr 630, od toru nr 23, stacji Lublin na linii kolejowej Nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa - Dorohusk.
Bocznica użytkowana jest przez Przedsiębiorstwo Handlu Opałem i Materiałami Budowlanymi z siedzibą w Lublinie. Ze względu na zagrożenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego, decyzja Urzędu Transportu Kolejowego podlegała natychmiastowej wykonalności.
Przeprowadzone przez prezesa Urzędu Transportu Kolejowego czynności kontrolne ujawniły między innymi, że ww. użytkownik bocznicy: nie posiadał dokumentu uprawniającego do pełnienia funkcji użytkownika bocznicy kolejowej, tj. świadectwa bezpieczeństwa, nie posiadał aktualnego regulaminu pracy bocznicy kolejowej, nie prowadził wewnętrznej dokumentacji, w której odnotowywane powinny być wyniki okresowej diagnostyki elementów infrastruktury kolejowej, nie przedstawił dowodów i dokumentów określających stan sprawności technicznej infrastruktury bocznicy, jak również nie posiadał przepisów określających warunki techniczne oraz zasady i wymagania dotyczące bezpiecznego prowadzenia na bocznicy ruchu kolejowego oraz przepisów dotyczących utrzymania infrastruktury kolejowej zlokalizowanej na bocznicy.
W ramach sprawowanego nadzoru nad bezpieczeństwem ruchu na bocznicach kolejowych prezes Urzędu Transportu Kolejowego prowadzi cykliczne szczegółowe kontrole ich użytkowników w zakresie obejmującym: stan techniczny infrastruktury kolejowej, utrzymanie i eksploatację pojazdów, posiadanie kwalifikacji zawodowych przez pracowników bezpośrednio związanych z bezpieczeństwem i prowadzeniem ruchu kolejowego, bezpieczeństwo przewozu towarów niebezpiecznych oraz posiadanie dokumentów uprawniających do sprawowania funkcji użytkownika bocznicy. Konsekwentne działania nadzorcze Urzędu Transportu Kolejowego w tym zakresie, mają na celu ciągłe podnoszenie jakości utrzymania infrastruktury i pojazdów kolejowych przez użytkowników bocznic kolejowych oraz wzrost standardów bezpieczeństwa ruchu kolejowego w Polsce.