Inspektorzy Urzędu Transportu Kolejowego podczas kontroli stwierdzili naruszenie przez PKP PLK – Zakład Linii Kolejowych w Gdyni, przepisów dotyczących nadzoru nad stanem i procesem utrzymania infrastruktury. Kontrolą objęto linię kolejową nr 229 Pruszcz Gdański – Łeba na odcinku Lębork – Łeba.
Jak informuje UTK naruszenie przepisów polegało na nieprawidłowym utrzymaniu nawierzchni kolejowej, tj. popękanych podkładach betonowych, niewłaściwej częstotliwości wykonywania obchodów torów oraz nieprawidłowym procesie objazdów linii kolejowej.
Zdaniem urzędników UTK zarządca infrastruktury naruszył następujące przepisy prawa:
- rozporządzenie Komisji (UE) NR 1169/2010 z 10 grudnia 2010 r. w sprawie wspólnej metody oceny bezpieczeństwa w odniesieniu do zgodności z wymogami dotyczącymi uzyskania kolejowych autoryzacji w zakresie bezpieczeństwa,
- ustawa z 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym,
- procedura SMS Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem PKP PLK.
Prezes UTK nakazał usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości i weryfikację i analizę ewentualnego występowania analogicznych nieprawidłowości w innych lokalizacjach i w przypadku potwierdzenia natychmiastowe usunięcie.
Odcinek linii 229 pomiędzy Lęborkiem a Łebą poza sezonem letnim użytkowany jest sporadycznie przez pociągi towarowe. Od końca czerwca do ostatniego dnia sierpnia kursują tu natomiast autobusy szynowe, które obsługują spory ruch turystyczny na trasie. Linia przeznaczona jest do modernizacji. PKP PLK przeprowadza właśnie przetarg na stworzenie dokumentacji przedprojektowej dla remontu. Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ.
2016-01-11 12:31:10 Autor: tourist
---.free.aero2.net.pl
Jeśli jest przewożnik który będzie jeżdził codziennie również poza sezonem letnim to oczywiście elektryfikować.
2016-01-11 12:52:49 Autor: Gość
---.174.247.2
Dlaczego oczywiście?
Na setkach linii są przewoźnicy który jeżdżą codziennie bez druta?
2016-01-11 13:13:53 Autor: ja
---.124.110.143.rybnet.pl
Jakie towary się tam wozi i gdzie?
2016-01-11 15:08:15 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
W odpowiedzi na post ja:
"Jakie towary się tam wozi i gdzie?"
W ciągu ostatnich miesięcy przewożono materiał skalny, służący naturalnie do prac hydrotechnicznych w łebskim porcie.
2016-01-11 15:40:27 Autor: ...
---.dynamic-ra-2.vectranet.pl
Po elektryfikacji poza sezonem może powstać problem zbyt pojemnych składów w stosunku do zapotrzebowania. Chociaż jestem za elektryfikacją.
2016-01-11 18:11:36 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl
Arrivederci To wziąć z Krakowa EN81. Spalinowe już tu są.
2016-01-11 18:19:08 Autor: marketinf
---.google.com
Jesteście już tak blisko PR Gdynia... Kiedy kontrola przewoźnika? Bo teraz to on sobie juz jaja robi z pasażerów na całej linii.
2016-01-11 18:19:27 Autor: marketinf
---.play-internet.pl
Jesteście już tak blisko PR Gdynia... Kiedy kontrola przewoźnika? Bo teraz to on sobie juz jaja robi z pasażerów na całej linii.
2016-01-11 18:21:18 Autor: jork
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
jestem tez za modernizacją i elektryfikacją , mam materiały jak cargo było w łebie a kamloty na rafe w morzu co budują by sztormy plaży nie zabierały- ma też powstać farma wiatrowa w morzu mogli by się dołożyć do budowy infrastruktury elektryfikacyjnej i za to sobie wybudować infrastrukturę-- pozdrawiam
2016-01-11 18:22:27 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Jak wnioski UTK mają się do zapowiadanego remontu, skoro ma on mieć miejsce dopiero za kilka lat? W ciągu kilku miesięcy można przecież wykonać rewitalizację najbardziej istotnej części infrastruktury - czyli po prostu torów! Co prawda, przez kilka pierwszych kilometrów od stacji Lębork trudno oczekiwać zwiększenia prędkości (liczne przejazdy w mieście i obszarach podmiejskich) ale na ok. 20 km jest to niewykluczone...
2016-01-11 20:40:47 Autor: real
---.38.100.14.internetia.net.pl
Nooooo prezesie UTK.....już nakładać karę ze 100 mln na PLK......Cargo w promocjach miało tylko zero ulg dla konkurencji i ponad 14 mln. kary..... a tu naruszenie SMS-a, przepisów i wytycznych UE i wewnętrznych o bezpieczeństwie.... i co.... zalecenie o usunięcie usterek.....a może UTK nie jest od równego traktowania podmiotów ???
2016-01-12 09:11:08 Autor: gość
---.centertel.pl
nooo widać, że kontrolujący są bystrzy jak woda w klozecie. Takie usterki jak zużyte podkłady można znaleźć na każdej linii która wymaga naprawy głównej e najbliższym czasie. Przy tak znikomym ruchu nawet w sezonie (co to jest 8 par pociągów na jednoczłonowy szynobus) i tak widać, że trochę kasy poszło na bieżące prace jak na tak podrzędną linię (panowie kontrolujący oczywiście uważają że taka linia jak Lębork łeba jest najważniejsza na sieci). Wiadomo, że przy tym stopniu zużycia zawsze się coś znajdzie - wniosek komisja była potrzebna, bo i protokół pokontrolny można opasły zrobić. oczywiście nikt nie raczył zauważyć, że diametralnie poprawiła się widoczność na przejazdach kolejowo-drogowych, bo i po co, lepiej pisać dyrdymały o SMS...
2016-01-12 18:33:29 Autor: putin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Te wieldyadz najwzsyego pokroju z UmysłuTępegoKoleżeństwa niech przejda na Sekcja Eksploatacji na zawiadowców ds drogowzch. Zaraz się pokaża nekrologi na słupach że nie jest to realne przy takiej obsadzie w doktoryzowanej służbie drogowej. Macie flachowcy wiedzę więc z Jureczkami, Januszkami, Vincentami, i Rudym zdrajca dawajcie na tyory. Pędzle i puchy z tawotrem czekają na was nieroboów Z POsrańców.