Prezes UTK nakazał PKP PLK usunięcie nieprawidłowości na linii kolejowej 273 w zakresie nieuzasadnionego i długotrwałego stosowania sygnałów zastępczych.
W wyniku działań kontrolnych oraz po przeprowadzeniu wszczętego z urzędu postępowania administracyjnego, prezes Urzędu Transportu Kolejowego stwierdził naruszenie przez PKP Polskie Linie Kolejowe przepisów dotyczących obowiązków zarządcy infrastruktury kolejowej w zakresie bezpieczeństwa transportu kolejowego na linii kolejowej nr 273 Wrocław Główny - Szczecin Główny. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego nakazał usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości w terminie do 31 grudnia 2014 roku.
Nieprawidłowości polegały na niespełnianiu przez zarządcę infrastruktury warunków technicznych i organizacyjnych zapewniających bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego, w związku z uszkodzeniami powstałymi w teletechnicznym kablu dalekosiężnym (TKD), czego konsekwencją była niesprawność półsamoczynnej blokady liniowej w obu kierunkach na trzech szlakach kolejowych: Godków - Mieszkowice, Boleszkowice - Namyślin oraz Namyślin – Kostrzyn. Powodowało to konieczność prowadzenia ruchu kolejowego wyłącznie w oparciu o sygnały zastępcze,, Sz”.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego kontynuuje działania nadzorcze, zainicjowane w 2013 roku, w zakresie "przyczyn stosowania sygnałów zastępczych oraz procedur postępowania podczas ich podawania". Dzięki podjętym działaniom kontrolnym i administracyjnym, już w kilkudziesięciu przypadkach zarządca PKP Polskie Linie Kolejowe usunął lub podjął pilne działania zmierzające do wyeliminowania przypadków nieuzasadnionego i długotrwałego stosowania „sygnałów zastępczych”. Dotyczyło to między innymi linii kolejowych nr: 1, 9, 14, 68 101, 171, 203, 204, 273, 274, 282, 431 i 657.