Partnerzy serwisu:
Biznes

UTK: Opłaty za dostęp do torów musza być skorygowane

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Autor:

UTK

Data publikacji:
23-09-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UTK

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
UTK: Opłaty za dostęp do torów musza być skorygowane
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał dzisiaj decyzję stwierdzającą naruszenie przepisów z zakresu kolejnictwa przez zarządcę infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe. Zarządca nieprawidłowo naliczał opłaty za minimalny dostęp do infrastruktury kolejowej oraz nierówno traktował przewoźników kolejowych.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego nakazał spółce PKP Polskie Linie Kolejowe , aby do 31 października 2011 r. usunęła nieprawidłowości w systemie naliczania opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej. Od zarządcy wymaga się m.in. zaktualizowania kategorii przypisanych liniom kolejowym, na których prowadzone są prace remontowe i modernizacyjne. Poziom kategorii przypisanej linii kolejowej decyduje o wysokości opłat pobieranych przez spółkę za korzystanie z torów.

PKP Polskie Linie Kolejowe powinny również wprowadzić jasne zasady przyznawania przewoźnikom rekompensat za wydłużony czas jazdy na remontowanych odcinkach. Dzień 31 października 2011, jako termin wykonania niezbędnych zmian, został określony w celu zapewnienia zarządcy czasu na wprowadzenie modyfikacji w systemach spółki. Wyznaczony termin uwzględnia również miesięczny okres, w którym zarządca rozlicza się z przewoźnikami z realizacji umów o udostępnienie infrastruktury kolejowej. Przy jego określeniu Prezes UTK wziął pod uwagę, z jednej strony realną możliwość usunięcia podanych nieprawidłowości, z drugiej zaś pilną potrzebę zapewnienia prawidłowego funkcjonowania transportu kolejowego i konieczność sprawnej ochrony interesów przewoźników kolejowych.

Ze względu na interes społeczny decyzji został nadany rygor natychmiastowej wykonalności.

Jak wyjaśnia w uzasadnieniu Krzysztof Jaroszyński, prezes UTK, natychmiastowa realizacja decyzji przyczyni się do urealnienia sposobu naliczania opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej. W interesie społecznym jest także zmniejszenie nieuzasadnionych kosztów działalności gospodarczej prowadzonej przez przewoźników.

PKP PLK jako odbiorca decyzji, ma prawo do zwrócenia się z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy przez UTK w terminie 14 dni od daty doręczenia tej decyzji.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5