Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

UTK ograniczył eksploatację linii 202 i 395

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-04-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy/UTK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
UTK ograniczył eksploatację linii 202 i 395
Urząd Transportu Kolejowego poinformował o wprowadzeniu ograniczeń eksploatacyjnych na liniach kolejowych nr 202 Barbara – Zygmunt August oraz nr 395 Zieliniec – Kiekrz.

Naruszenie przepisów przez zarządcę Infra Silesia na linii 202 polegało na eksploatowaniu toru z usterkami zagrażającymi bezpieczeństwu ruchu kolejowego. UTK spotkał się także z licznymi przekroczeniami dopuszczalnego prześwitu toru.

Urząd dopatrzył się też kolejnych nieprawidłowości: zanieczyszczenia podsypki, zachwaszczenia rowów odwadniających, licznych drzew w pobliżu torów, braku śrub łubkowych, zapadniętych styków szynowych, zbutwiałych podkładów, czy stosowania zbyt krótkich wstawek szynowych.

Zarządca nie stawiał też słupków hektometrowych, czy tarcz ostrzegawczych do semaforów wjazdowych i wyjazdowych. Same semafory były położone niezgodne z planem schematycznym urządzeń sterowania ruchem kolejowym i nie wykonywał zaleceń wynikających z kontroli budowlanej.

Naruszenie przepisów przez zarządcę linii 395 – PKP PLK – było dużo mniejsze, i polegało na złym stanie technicznym podkładów drewnianych zużytych mechanicznie i biologicznie zakwalifikowanych do natychmiastowej wymiany, braku bieżącej wymiany podrozjezdnic drewnianych oraz części stalowych w rozjazdach, braku wymiany lub naprawy betonowych konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej

W wyniku kontroli prezes UTK nakazał wskazanie i wprowadzenie przez zarządców ograniczeń eksploatacyjnych w rygorze natychmiastowej wykonalności,  pod groźbą kary w wysokości do 5000 euro za każdy dzień zwłoki.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK podpisała umowę z wykonawcą nowego tunelu pod stacją Słupsk

Infrastruktura

Do 2026 r. dwa tory i 200 km/h z Gdyni do Słupska

Infrastruktura

Prace na linii 202. Na razie powstanie tylko tunel w Słupsku

Infrastruktura

Przejście na stację w Słupsku będzie kosztować 10 mln złotych

Infrastruktura

Koszt modernizacji linii 202 wzrósł z miliarda do 5 mld zł

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK podpisała umowę z wykonawcą nowego tunelu pod stacją Słupsk

Infrastruktura

Do 2026 r. dwa tory i 200 km/h z Gdyni do Słupska

Infrastruktura

Prace na linii 202. Na razie powstanie tylko tunel w Słupsku

Infrastruktura

Przejście na stację w Słupsku będzie kosztować 10 mln złotych

Infrastruktura

Koszt modernizacji linii 202 wzrósł z miliarda do 5 mld zł

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5