Bombardier kwestionuje prawidłowość przyznania Alstomowi zamówienia o wartości 200 mln dolarów na modernizację pociągów dla operatora linii kolejowej z Filadelfii do Camden. Kanadyjski producent taboru liczy, że oferta francuskiej firmy zostanie uznana za niekonkurencyjną, podobnie jak to miało miejsce w postępowaniu na pociągi dla metra w Montrealu.
Komisja wschodząca w skład zarządcy portu w Delaware (Delaware River Port Authority) wybrała w ubiegłym tygodniu Astom jako wykonawcę modernizacji 40-letnich pociągów obsługujących linie kolejową PATCO Speedline łączącą Filadelfię i Camden.
Astom zaoferował wykonanie tego zamówienia 194,2 mln dolarów. Oferta Bombardiera była wyższa o 19 proc. wyższa i wynosiła 230,3 mln dolarów. Bombardier stwierdził, że zamawiający nie dał mu czasu na przedstawienie „lepszej propozycji”, która obejmowałaby nowe nadwozia.
Podoba sytuacja ma miejsce w odniesieniu do umowy z zarządcą metra w Monteralu. Hiszpański CAF został wykluczony z przetargu na pociągi dla podziemnej kolejki w kanadyjskiej metropolii, ponieważ jego oferta została uznana za niekonkurencyjną. Po tym jak Alstom skutecznie zaskarżył wstępną umowę na dostawę pociągów, Alstom i Bombardier połączyły siły i wspólnie będą realizować kontrakt o wartości 1,2 mld dolarów. Udział Bombardiera wyniesie 715 mln dolarów.