Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Unieważnione przetargi PKP Intercity na 30 wagonów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
12-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Unieważnione przetargi PKP Intercity na 30 wagonów
fot. MS
Doczekaliśmy się rozstrzygnięcia lipcowych przetargów na modernizację 30 wagonów osobowych dla PKP Intercity. Wszystkie miały przejść modernizację na piątym poziomie, jednak przewoźnik poinformował, że dwa przetargi zostaną unieważnione ze względu na oferty wykraczające poza budżet zamawiającego.

Na 10 wagonów za drogo

PKP Intercity zleciło jeszcze w lipcu wykonanie naprawy 10 wagonów klasy pierwszej dwóch typów: 112A i 140A. Otwarcie ofert przewidziano na 12 września 2016, a wykonawca miał mieć 8 miesięcy na zrealizowanie zamówienia. Wykonawca wybrany w drodze przetargu miał udzielić pisemnej gwarancji na wykonaną usługę na okres nie krótszy niż 36 miesięcy. Oferty były punktowane w następujący sposób: 70% cena, 15% gwarancja, 3% termin wykonania pierwszego wagonu, 12% termin wykonania naprawy każdego z kolejnych wagonów.

Do przetargu zgłosiło się dwóch oferentów – Newag i Pesa. Za najkorzystniejszą uznano ofertę bydgoskiej firmy, jednak wykonawca zaproponował zrealizowanie prac powyżej budżetu zamawiającego. PKP Intercity przygotowało na ten cel 29,5 mln zł, natomiast Pesa zaproponowała 37,6 mln zł. Wobec tego faktu zamawiający poinformował, że nie może zwiększyć kwoty przeznaczonej na sfinansowanie tego zadania i unieważnia przetarg.

Na 20 wagonów też za drogo

Taka sama sytuacja miała miejsce w związku z przetargiem na wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5. poziomie utrzymania 20 wagonów osobowych typu 141A. Oferty były punktowane w ten sam sposób: 70% cena, 15% gwarancja, 3% termin wykonania pierwszego wagonu, 12% termin wykonania naprawy każdego z kolejnych wagonów.

Trzy firmy wzięły udział w przetargu – Newag, Cegielski oraz Pesa. Ofertę ostatniego producenta PKP Intercity uznały za najkorzystniejszą. Jednak podobnie, jak w przypadku przetargu na 10 wagonów, także tutaj oferta przekroczyła budżet zamawiającego. PKP Intercity na modernizację przygotowało 61,5 mln zł, z kolei Pesa zaproponowała, że wykona zadanie za 75,7 mln zł. Oznacza to, że oferta przekracza budżet o ponad 14 mln zł. Było to podstawą do unieważnienia przetargu.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5