Niską frekwencją tłumaczy Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego zlikwidowanie 1 czerwca dwóch pociągów kursujących pomiędzy Żywcem a Jeleśnią oraz wprowadzenie na trasie z Żywca do Suchej Beskidzkiej zastępczej komunikacji autobusowej.
Jak wynika z informacji przekazanych przez UMWŚ, likwidacja pociągu nr 7040 relacji Żywiec-Jeleśnia (odjazd z Żywca o 14:22, przyjazd do Jeleśni o 14:44) oraz pociągu nr 7041 z Jeleśnia do Żywca (odjazd o 14:50, przyjazd do Żywca d 15:11) była podyktowana bardzo niską frekwencją podróżnych.
- Śląski Zakład Przewozów Regionalnych powyższą decyzję podjął w oparciu o okresowe badania marketingowe przeprowadzone w marcu br., gdzie średnia przewiezionych osób w tygodniu dla pociągu nr 7040 wynosiła 4 pasażerów, natomiast dla pociągu nr 7041 wynosiła 2 pasażerów – informuje w przesłanym piśmie Łukasz Czopik, sekretarz województwa.
W podobny sposób przedstawiciele UMWŚ motywują decyzję o wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej (chodzi o 3 pary kursów w dni robocze) pomiędzy Suchą a Żywcem. - Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego informuje, iż decyzja ta została podjęta przez Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w oparciu o analizę finansową. Wykazała ona, że realizacja przewozów pasażerskich w dotychczasowym kształcie na ww. linii zwiększa deficyt finansowy przedsiębiorstwa - wyjaśnia w kolejnym piśmie Czopik.
- Organizacja przewozu podróżnych zastępczą komunikacją kołową na przedmiotowym odcinku, ze względu na niski potok podróżnych, w zamian za elektryczne zespoły trakcyjne, pozwoli nie tylko zapewnić ciągłość oferty, ale także obniżyć koszty i uzyskać lepsze wyniki ekonomiczne. Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie poinformował tut. Urząd, iż mając na względzie aspekt ekonomiczny oraz konieczność dążenia do redukcji kosztów uruchamianych pociągów widzi potrzebę utrzymania komunikacji kołowej na linii Żywiec-Sucha Beskidzka- podsumowuje w piśmie przedstawiciel UMWŚ.