Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Umowy na pomorskie modernizacje z RPO podpisane

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
10-10-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Umowy na pomorskie modernizacje z RPO podpisane
5 października podpisano umowy na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla modernizacji Helskiego i Kościerskiego Korytarza Kolejowego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego województwa pomorskiego.

Projekty są współfinansowane z UE – EFRR, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.

Województwo zgłosiło do RPO aż dwa projekty związane z infrastrukturą kolejową. Pierwszy to rewitalizacja i modernizacja tzw. ,,Kościerskiego korytarza kolejowego" – odcinka Kościerzyna – Gdynia linii kolejowej nr 201"- Etap I. Zakres prac przewiduje:

  • kompleksową wymianę nawierzchni kolejowej na długości 16,5 km toru;
  • kompleksową naprawę bieżącą z całkowitą wymianą podkładów – 1,6 km toru;
  • kompleksową naprawę bieżącą na długości 60,3 km toru;
  • lokalne wzmocnienie podtorza;
  • wymianę 4 rozjazdów;
  • zabudowę dwóch nowych rozjazdów na odbudowywanym posterunku odgałęźnym Glincz, co umożliwi w przyszłości przywrócenie połączenia między liniami kolejowymi nr 201 i 229;
  • zmianę sposobu zabezpieczenia przejazdów i przejść dla pieszych - instalację 3 kompletów urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej i 1 kompletu telewizji przemysłowej, a także naprawę nawierzchni na 20 przejazdach;
  • naprawę istniejących peronów i urządzeń do obsługi podróżnych na 13 stacjach i przystankach osobowych oraz budowę peronu i urządzeń obsługi podróżnych na 1 przystanku osobowym wraz z ustawieniem małych wiat i wymianą oświetlenia;
  • naprawę 11 obiektów inżynieryjnych, w tym 10 wiaduktów kolejowych i 1 mostu;
  • modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym;
  • modernizację urządzeń elektroenergetycznych i urządzeń łączności kolejowej.

Linia nr 201 na odcinku Kościerzyna – Gdańsk Osowa jest linią jednotorową, natomiast na odcinku Gdańsk Osowa – Gdynia Główna dwutorową. Jest to linia o dużym znaczeniu dla pasażerskich przewozów regionalnych oraz towarowych.

Celem projektu jest uzyskanie w wyniku modernizacji prędkości maksymalnej od 100 do 120 km/h na odcinku Kościerzyna – Gdańsk Osowa i do 100 km/h na odcinku Gdańsk Osowa – Gdynia, a także skrócenie czasu jazdy pociągów o ok. 20 – 30 minut w zależności od taboru oraz poprawa stanu technicznego infrastruktury, jak również zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu podróżowania.

Koszt całkowity projektu wynosi 106 628 145,56 zlotych brutto, w tym wartość prac projektowych i robót budowlanych 104 346 268,90 złotych brutto.

Inwestycja przyczyni się do poprawy spójności i efektywności regionalnego systemu transportowego. Ponadto rewitalizacja odcinka linii kolejowej nr 201 przyczyni się zarówno do poprawy dostępności mieszkańców do rynków pracy i edukacji, jak również poprawy dostępności do obszarów unikatowych pod względem naturalnych zasobów przyrodniczych oraz atrakcyjnych turystycznie i inwestycyjnie (Szwajcaria Kaszubska, Bory Tucholskie). Projekt rewitalizacji i modernizacji korytarza kościerskiego jest ściśle powiązany z realizacją projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej S.A. Etap I w ramach POIiŚ 2007 – 2013, koordynowanego przez Spółkę PKM S.A. i Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego.

Drugim projektem jest "Rewitalizacja i modernizacja tzw. „Helskiego korytarza kolejowego" – linii kolejowej nr 213 Reda-Hel". W tym wypadku zakres prac obejmuje:

  • kompleksową wymianę nawierzchni kolejowej na długości 10,8 km;
  • kompleksową naprawę bieżącą z całkowitą wymianą podkładów na długości 23,3 km;
  • kompleksową naprawę bieżącą na długości 24,1 km;
  • lokalne wzmocnienie podtorza;
  • wymianę 11 rozjazdów;
  • zmianę sposobu zabezpieczenia przejazdów i przejść dla pieszych – instalację 23 kompletów urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej i 10 kompletów telewizji przemysłowej, a także naprawę nawierzchni na 90 przejazdach;
  • naprawę istniejących peronów i urządzeń do obsługi podróżnych na 14 stacjach i przystankach osobowych wraz z ustawieniem małych wiat i wymianą oświetlenia;
  • naprawę 5 obiektów inżynieryjnych, w tym 2 wiaduktów kolejowych i 3 mostów;
  • modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym;
  • modernizację urządzeń elektroenergetycznych i urządzeń łączności kolejowej.

Linia 213 Reda – Hel jest linią jednotorową, czynną, niezelektryfikowaną, pasażersko-towarową, ponadto jest jedną z najpiękniejszych linii kolejowych w Polsce.

Celem projektu jest uzyskanie w wyniku modernizacji prędkości do 100 km/h (a na odcinku Puck – Władysławowo do 90km/h), a także skrócenie czasu jazdy pociągów o ok. 15 – 25 minut w zależności od zastosowanego taboru oraz poprawa stanu technicznego infrastruktury, jak również zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu podróżowania.

Koszt całkowity projektu wynosi 117 171 171,32 złotych brutto, w tym wartość prac projektowych i robót budowlanych 114 837 974,79 złotych brutto.

Projekt ma ponadregionalny charakter, gdyż linia kolejowa nr 213 posiada status linii kolejowej o znaczeniu państwowym. Inwestycja umożliwi lepszy dostęp do obszarów aktywności gospodarczej i inwestycyjnej (Puck, Władysławowo, Jastarnia, Hel). Ponadto rewitalizacja linii kolejowej nr 213 przyczyni się zarówno do poprawy dostępności mieszkańców do rynków pracy i edukacji, jak również poprawy dostępności do obszarów unikatowych pod względem naturalnych zasobów przyrodniczych oraz atrakcyjnych turystycznie (Półwysep Helski). Realizacja projektu przyczyni się także do odciążenia systemu transportu drogowego. Zrewitalizowana linia kolejowa nr 213 będzie stanowić alternatywę dla drogi wojewódzkiej nr 216 i tym samym przyczyni się do zmniejszenia negatywnego oddziaływania transportu na środowisko naturalne.

Termin realizacji kontaktów wynosi 27 miesięcy od dnia podpisania umowy. Obydwa zadania w systemie „projektuj – buduj" zrealizuje firma Salcef Costruzioni Edili E Ferroviarie S.p.A.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SKM-ką do serca Pruszkowa

Infrastruktura

SKM-ką do serca Pruszkowa

Jakub Madrjas 10 lipca 2016

Ćwierć miliarda złotych na linię 207 do Malborka

Infrastruktura

Pomorskie plany kolejowe. Bytów wraca na mapę

Infrastruktura

Pomorskie plany kolejowe. Bytów wraca na mapę

Tomasz Larczyński 15 marca 2016

CZT: Podział środków unijnych 40:60 w większości województw to marzenie

Prawo i polityka

Regionalne Programy Operacyjne 2014-2020

Prawo i polityka

Regionalne Programy Operacyjne 2014-2020

Rynek Kolejowy 12/2014 24 listopada 2014

Województwa rozdysponowały 97% środków w ramach RPO

Biznes

Województwa rozdysponowały 97% środków w ramach RPO

Edyta Wsół, Rynek Infrastruktury 26 marca 2015

Zobacz również:

SKM-ką do serca Pruszkowa

Infrastruktura

SKM-ką do serca Pruszkowa

Jakub Madrjas 10 lipca 2016

Ćwierć miliarda złotych na linię 207 do Malborka

Infrastruktura

Pomorskie plany kolejowe. Bytów wraca na mapę

Infrastruktura

Pomorskie plany kolejowe. Bytów wraca na mapę

Tomasz Larczyński 15 marca 2016

CZT: Podział środków unijnych 40:60 w większości województw to marzenie

Prawo i polityka

Regionalne Programy Operacyjne 2014-2020

Prawo i polityka

Regionalne Programy Operacyjne 2014-2020

Rynek Kolejowy 12/2014 24 listopada 2014

Województwa rozdysponowały 97% środków w ramach RPO

Biznes

Województwa rozdysponowały 97% środków w ramach RPO

Edyta Wsół, Rynek Infrastruktury 26 marca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5