Partnerzy serwisu:
Prawo

UKE zbada zasięg w pociągach przed Euro 2012

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
05-05-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejowy, 5 maja 2011

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO
UKE zbada zasięg w pociągach przed Euro 2012
Urząd Komunikacji Elektronicznej przeprowadzi badania jakości usług telekomunikacyjnych mających zapewnić pasażerom kolei jak najlepsze warunki świadczenia tych usług podczas Euro 2012. Porozumienie między Anną Streżyńską prezesem UKE a prezesem UTK Krzysztofem Jaroszyńskim zostało podpisane dziś w Warszawie.

Zgodnie z podpisaną dziś umową Urząd Komunikacji Elektronicznej przeprowadzi badania zasięgu i jakości połączeń oraz transmisji danych w sieciach komórkowych pracujących w standardzie GSM 900/1800 i UMTS na głównych trasach przemieszczania się kibiców podczas Euro 2012.

– Jednym z naszych oczekiwań zgłoszonych do operatorów w ramach zawieranych porozumień jest wypełnienie szlaków kolejowych i drogowych dobrej jakości infrastrukturą zapewniającą nieprzerwane połączenie zarówno, jeśli chodzi o połączenia głosowe, jak i połączenie internetowe. I tutaj w szczególności, jeśli chodzi o szlaki kolejowe, zaczynamy od miast gospodarzy Euro 2012 i zaczniemy naszą pracę od kontroli obecnego stanu pokrycia szlaków kolejowych infrastrukturą komunikacyjną komórkową i zidentyfikowania wszystkich dziur i białych plam, czyli wszystkich tych miejsc, w których jakość połączeń komórkowych załamuje się, co może wpłynąć w przyszłości podczas realizacji programu Euro 2012 nie tylko na bezpieczeństwo kibiców i innych pasażerów, ale również na łączność między nimi oraz łączność ze wspólnym numerem informacyjnym przeznaczonym dla kibiców, dzięki któremu będą mogli zasięgnąć informacji na temat noclegu, o warunkach w mieście – powiedziała Anna Streżyńska, prezes UKE.

Krzysztof Jaroszyński zapewnił, że badania nie sprawią żadnych utrudnień dla podróżnych. – My liczymy na to, że efektem tych badań będzie podwyższenie standardu usługi i na to, że współpraca organów administracji będzie sprzyjać temu, że transport kolejowy będzie również bliższy pasażerom i bardziej konkurencyjny wobec innych środków transportu – powiedział prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

– Wiadomo że z punktu widzenia obywatela, a w tym przypadku pasażera, nie jest za bardzo istotne, jaki organ administracji konkretną sprawą się zajmuje. Ważne żeby określona aktywność, czy dziedzina życia społecznego była realizowana w sposób zadowalający. Stąd też pasażer korzystający z usług przewoźników kolejowych powinien mieć m.in. zapewnione takie rzeczy, jak właściwy dostęp do usług telekomunikacyjnych, co jest jednym z elementów tego, żeby był bardziej zadowolony z transportu kolejowego – zaznaczył.

– Te pomiary rozpoczynamy już 10 maja, czyli w następnym tygodniu. Będą trwały trzy lub cztery dni na głównych trasach kolejowych: między Warszawą a Wrocławiem przez Łódź, między Wrocławiem a Gdynią przez Poznań, między Gdynią a Warszawą i między Warszawą a Poznaniem przez Kutno. To pozwoli nam zidentyfikować na tych głównych trasach związanych z Euro 2012 problemy z jakimi obywatele kraju i w przyszłości kibice mogą się zetknąć, jeśli chodzi o jakość połączeń – tłumaczyła szefowa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Podpisane dziś porozumienie obejmuje także współprace w zakresie przeprowadzenia badań w zakresie szybkiego lokalizowania pasażerów dzwoniących na numer 112, co wiąże się z zapewnieniem im możliwości połączenia się z numerem ratunkowym na trasie przejazdu pociągu oraz przeprowadzeniu działań badających kompatybilność elektromagnetyczną urządzeń elektrycznych znajdujących się w pociągu oraz telefonów komórkowych, a tym samym badaniu ewentualnych zakłóceń, które mogą wpływać na łączność kolejową oraz jakość połączeń komórkowych.

– Drugim elementem naszego porozumienia będzie przetestowanie działania niedawno oddanej do użytku operacyjnego platformy lokalizacyjnej PLI CBD pod względem możliwości nawiązania przez osoby znajdujące się na trasie kolejowej, przemieszczające się pomiędzy miastami, które potrzebują ratunku z powodu jakiegoś wypadku, choroby, czy też sytuacji wymagających interwencji policji. W szczególności będziemy badali, czy ten ruch między miastami jest dobrze przenoszony między sieciami, bo sieci mają nierównomierne pokrycie na trasach kolejowych, a w związku z tym musi być zapewniane przełączanie się połączeń alarmowych pod numerem 112 pomiędzy sieciami operatorów, którzy są na danej linii kolejowej. Taki klient potrzebujący pomocy też przecież nie stoi w miejscu. Sytuacja wymagająca interwencji w pociągu też nie znajduje się w miejscu stacjonarnym, tylko na cały czas się przemieszcza. Będziemy zatem próbowali zbadać, czy obecne procedury PLI CBD działają i jakie procedury powinny być zastosowane, żeby służby mogły skutecznie interweniować, zakładając, że sytuacja wymagająca interwencji w momencie połączenia alarmowego jest w innym miejscu, a w momencie realizacji interwencji jest już o wiele kilometrów dalej – wyjaśniła Anna Streżyńska.

– Trzecim elementem naszej współpracy są prawy kompatybilności elektromagnetycznej szczególnie w kontekście uruchamiania łączności kolejowej GSM-R, która to łączność może wpłynąć na urządzenia kolejowe. Ale również systemy urządzeń kolejowych mogą wpłynąć na tę nową łączność komórkową, kolejową – dodała.

Pełne badania mają się odbyć w dniach od 10 maja do 20 maja 2011 roku, w godzinach od 8.00-20.00 na liniach łączących miasta, w których będą odbywać się rozgrywki piłkarskie podczas Euro 2012. Będą to trasy: Warszawa – Wrocław, Gdańsk – Poznań, Gdańsk – Warszawa, Warszawa – Poznań, Wrocław – Gdańsk.

– W tych pracach które dotyczą kontroli ruchu kolejowego będą nam pomagali operatorzy kolejowi w tym PIC i PR na poszczególnych trasach kolejowych – zaznaczyła prezes UKE. Badania zostaną przeprowadzone przez wyznaczonych do tego celu pracowników UKE, którzy w specjalnie wydzielonym pomieszczeniu, np. w przedziale służbowym, zainstalują zestaw pomiarowy.

Dodatkowo porozumienie między urzędami zostało także poszerzone o współpracę w zakresie dzielenia się najlepszymi praktykami regulacyjnymi oraz dostosowywania przepisów regulacyjnych do prawa europejskiego. – Oprócz tego będziemy współpracować w zakresie analiz rynkowych i nakładania obowiązków, będziemy się dzielić dotychczasowymi doświadczeniami, będziemy się konsultować z organizacjami konsumenckimi i będziemy również budować wspólne spojrzenie na pozycję niezależnego regulatora i na system prawny, który ma zabezpieczyć regulatorom niezależność zarówno formalną, jak i finansową oraz prawną – wyjaśniła prezes UKE.

Partner działu

Hanton

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5