PKP PLK otworzyła oferty na montaż nowych urządzeń sterowania ruchem na linii nr 30 na odcinku Lubartów – Parczew, którym pociągi objadą modernizowaną linię do Lublina. Zgłosiła się tylko jedna firma.
PKP PLK przygotowuje kolejny etap poprawy parametrów linii, którymi pociągi ominą modernizowaną linię nr 7 Warszawa – Lublin. Na odcinku Lubartów – Parczew linii nr 30 w kilka miesięcy ma powstać blokada liniowa i nowe urządzenia sterowania. Prace trzeba będzie zakończyć bardzo szybko – już 30 maja przyszłego roku. Inwestycja ma zostać dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa lubelskiego. Na rewitalizację linii nr 30 na tym odcinku zapisano w Krajowym Programie Kolejowym 91,4 mln złotych. Więcej na ten temat
piszemy tutaj.
W postępowaniu na realizację prac w systemie „projektuj i buduj” zawarto roboty energetyczne, telekomunikacyjne i sterowania ruchem na stacji Brzeźnica Bychawska, montaż urządzeń na czterech przejazdach oraz budowę blokady liniowej na odcinkach Lubartów – Brzeźnica Bychawska i Brzeźnica Bychawska – Parczew. Po przeprowadzeniu prac na odcinku Lubartów – Brzeźnica Bychawska – Parczew prędkość ma zostać podniesiona do 120 km/h w ruchu pasażerskim i 80 km/h w towarowym.
Jak się okazało, jedyną ofertę na realizację tych prac przedstawił radomski Kombud – na kwotę 12 184 380 złotych brutto. Niestety, zakres finansowy zamówienia wynosi zaledwie 8 757 600 złotych. PKP PLK będzie musiała zdecydować, czy może pokryć tak dużą różnicę względem kosztorysu, czy trzeba będzie powtórzyć przetarg.
Więcej informacji o pracach na linii nr 30
można znaleźć tutaj.