Metro Warszawskie zakończyło ocenę ofert na rozbudowę II linii metra o odcinki 3+3 (po trzy stacje w każdą ze stron). Zgodnie ze wskazaniami wybrano ofertę włoskiej firmy AGP Metro i tureckiej firmy Gulermak, czyli podmiotów, które tworzyły konsorcjum budujące centralny odcinek II linii metra. Można spodziewać się jednak, że pozostałe firmy ubiegające się o lukratywny kontakt zaskarżą ten wynik. Nowe stacje mają być gotowe w 2019 r.
Od marca pasażerowie mogą korzystać z centralnego odcinka II linii metra o długości ok. 7 km i składającego się z siedmiu stacji. W październiku zeszłego roku Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na rozbudowę linii o tzw. odcinki 3+3 – czyli po trzy stacje w każdą ze stron. Na Woli, po zachodniej stronie, pociągi dojadą do stacji przy Księcia Janusza, pod Górczewską. Natomiast na Targówku, na odcinku wschodnio-północnym, do stacji przy Trockiej.
Od października zeszłego roku Metro prowadzi przetarg na wykonawców – po jednym dla każdego z odcinków. Termin składania ofert był kilkukrotnie przekładany. Wreszcie chętnych na realizację prac poznaliśmy w sierpniu. Na odcinek zachodni wpłynęło pięć ofert, z czego najtańszą złożył Gulermak, oferując cenę 933 mln netto (1,148 mld brutto). W przypadku odcinka wschodnio-północnego złożono cztery oferty. Najtańsza należy do Astaldi, które jest w stanie zrealizować prace za 867 mln netto (1,067 mld brutto). To znacznie mniej niż zakładał budżet inwestorski. Metro może przeznaczyć na oba odcinki 3,17 mld zł brutto – 1,68 mld zł na odcinek zachodni i 1,49 mld zł na odcinek wschodnio-północny.
Dzisiaj Metro dokonało oficjalnego wyboru, uznając oferty złożone przez Gulermak i Astaldi za najkorzystniejsze. Obie firmy znane są z budowy centralnego odcinka II linii metra. Można jednak zakładać, że nie uda się prędko podpisać umowy, gdyż pozostałe firmy tak łatwo nie odpuszczą lukratywnego kontraktu.
Więcej informacji, w tym WIZUALIZACJE, na portalu Transport-publiczny.pl