Partnerzy serwisu:
Biznes

Transport intermodalny w Polsce nie wygląda najlepiej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
09-04-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Transport intermodalny w Polsce nie wygląda najlepiej
Transport intermodalny jest mocno promowany przez Unię Europejską. Według UE konieczne jest jego wspieranie do czasu wyrównania warunków konkurencji między transportem drogowym i kolejowym. – Niestety w Polsce ten transport nie wygląda najlepiej – mówi Paweł Szaciłło, były inż. ds. transportu drogowego i kolejowego z PwC Polska, a obecnie dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych

Transport intermodalny opiera się na rozwiązaniach, które łączą transport morski z drogowym i kolejowym. Dotyczy to głównie przewozów międzynarodowych. – Udział polskiego transportu intermodalnego w całości polskiego transportu stanowi zaledwie około 1,5 procent, z czego 79 procent odbywa się transportem lądowym a 21 procent morskim, to też dużo mówi – wyjaśniał Szaciłło podczas forum transportowego w Krakowie.

Biorąc pod uwagę przewozy intermodalne w ujęciu transportu lądowego, odbywają się one w 80 procentach transportem drogowym, a w 20 procentach transportem kolejowym. – Na tle innych krajów europejskich zajmujemy miejsce w drugiej dziesiątce jeżeli chodzi o wielkość kolejowych przewozów intermodalnych mimo korzystnego położenia geograficznego – mówił.

Polskę wyprzedza większość krajów starej piętnastki, a w 2009 roku wyprzedziły ją również Czechy. Z kolei geograficzne położenie Małopolski oraz jej infrastruktura i drogowa powinny sprzyjać ten gałęzi transportu.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CTL: Mimo wojny – intermodal to przyszłość

Biznes

CTL: Mimo wojny – intermodal to przyszłość

Łukasz Malinowski 08 czerwca 2023

Laude będzie współpracować z Kolejami Ukraińskimi

Infrastruktura

Jeden z największych pooli taborowych z nową nazwą

Biznes

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Infrastruktura

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Roman Czubiński 27 grudnia 2022

Rosja, Chiny a Polska. Przyszłość intermodalu na azjatyckich szlakach

Prawo i polityka

Co sprzyja, a co przeszkadza w przewozie kontenerów koleją w Polsce?

Infrastruktura

Zobacz również:

CTL: Mimo wojny – intermodal to przyszłość

Biznes

CTL: Mimo wojny – intermodal to przyszłość

Łukasz Malinowski 08 czerwca 2023

Laude będzie współpracować z Kolejami Ukraińskimi

Infrastruktura

Jeden z największych pooli taborowych z nową nazwą

Biznes

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Infrastruktura

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Roman Czubiński 27 grudnia 2022

Rosja, Chiny a Polska. Przyszłość intermodalu na azjatyckich szlakach

Prawo i polityka

Co sprzyja, a co przeszkadza w przewozie kontenerów koleją w Polsce?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5