Autobusy do Prądników stoją w korkach, a do dalekich Mistrzejowic jeździ się okrężna linią przez Bieńczyce (podróż trwa prawie godzinę). To prędko się nie zmieni, bo najpierw władze chcą połączyć linią tramwajową trasy na ulicach Lipskiej i Wielickiej oraz przebudować torowisko do placu Centralnego - pisze portal naszemiasto.pl.
W listopadzie tego roku zakończy się budowa tramwaju na Ruczaj. Władze miasta mają już koncepcję przedłużenia linii. W przyszłym roku ruszy modernizacja linii od ronda Mogilskiego do pl. Centralnego. Koszt inwestycji to 224 mln zł, z czego 90 mln będzie pochodzić z Funduszy Unijnych. Drugim projektem najbliższym realizacji jest budowa kolejnego odcinka Krakowskiego Szybkiego Tramwaju między Lipską i Wielicką. Trasa ta mierzyć będzie ok. 1,5 km. Koszt to 300 mln zł. Inwestycja jest na liście rezerwowej projektów czekających na dofinansowanie. Jeśli pieniądze się nie pojawią, inwestycja zapewne przesunie się na lata 2016-2020. W tym roku miasto chce wydać 1,7 mln zł na przygotowanie dokumentacji dla inwestycji - czytamy w portalu naszemiasto.pl.
Dalsze plany to realizacja linii od Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. Koszt jej wykonania to ok. 180 mln zł. Władze miasta liczą, że budowa trasy o długości 3,3 kilometra będzie realizowana w latach 2017-2020. Plan miejscowy dla korytarza linii tramwajowej na Górkę Narodową jest już wykonany.
Po 2030 roku tramwaj ma pojechać też ulicą Stella-Sawickiego. Linia połączy rondo Dywizjonu 308 z rondem Piastowskim na odcinku 3,8 km. Ze względu na prowadzenie trasy tunelem, koszt budowy wyniesie ok. 396 mln zł. W tym roku za 2,5 mln zł zostaną wypłacone odszkodowania właścicielom działek, przez które ma przebiegać trasa - pisze portal naszemiasto.pl.
Kolejna linia tramwajowa ma pojawić się wraz z budową Trasy Łagiewnickiej. Tramwaj ma jeździć głównie tunelami na odcinku 1,7 km od pętli przy ul. Witosa do ul. Zakopiańskiej. Koszt całości to prawie miliard złotych.
Więcej