Partnerzy serwisu:
Tabor

Tramwaje Warszawskie: Ogranicznik prędkości nie tylko w Swingach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
17-11-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy, 17 listopada 2010

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Tramwaje Warszawskie: Ogranicznik prędkości nie tylko w Swingach
Ograniczenie prędkości technicznej do 55 km/h wprowadziliśmy nie tylko w tramwajach typu 120 Na (tzw. Swingach) ale także w tzw. starych pesach tj. 120 N i w tramwajach typu 123 N czyli tzw.hipolitach. Wprowadziliśmy je w poprzez oprogramowanie zainstalowane w tramwaju - poinformował "RK" rzecznik Tramwajów Michał Powałka.

Ograniczenie maksymalnej prędkości do 55 km/h, w wagonach typu 120N, 120Na oraz 123N wprowadzone zostało prewencyjnie ze względu na trudne warunki jakie panują w okresie jesienno-zimowym, które sprzyjają występowaniu poślizgów kół tramwajów na skutek pokrycia szyn tzw. „madą”, wilgotnymi liściami, lodem lub śniegiem. Nie spowoduje ono utrudnień w komunikacji tramwajowej ponieważ dopuszczalna prędkość na warszawskich torach tramwajowych wynosi 50 km/h - dowiedzieliśmy się w TW.

Miejski przewoźnik ustosunkował się także do pytań o przyczyny wprowadzenia ograniczenia. - Kierujący tramwajami zobowiązani są do przestrzegania Przepisów Ruchu Drogowego z których wynika, że prędkość pojazdów w terenie zabudowanym nie może być wyższa niż 50km/h - pomiędzy godziną 5 a 23, oraz 60 km/h - pomiędzy godziną 23 a 5. - precyzuje Iwona Kossowska z Tramwajów Warszawskich - Z uwagi na występujące przypadki przekraczania ww. dopuszczalnych prędkości wprowadzono ww. ograniczenie w nowym taborze. Wszystkie pojazdy dopuszczone do ruchu pasażerskiego przez naszą spółkę są sprawne technicznie oraz spełniają wszystkie wymagania techniczne (również związane z bezpieczeństwem) określone w stosownych Rozporządzeniach dotyczących tramwajów - zapewnia Iwona Kossowska.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Zintegrowany transport

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Redakcja/inf. pras 24 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Zintegrowany transport

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Redakcja/inf. pras 24 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5