Koniec problemów mieszkańców Nowowiejskiej. Badania Tramwajów Warszawskich wykazały, że poziomy wibracji i hałasu są mniejsze niż przed modernizacją torowiska.
Po ponownym uruchomieniu tramwajów na Nowowiejskiej mieszkańcy pobliskich kamienic skarżyli się na zwiększony hałas. Rzecznik Tramwajów Warszawskich uspokajał wtedy, że inwestycja nie jest jeszcze skończona. Gdy prace dobiegły końca, spółka przeprowadziła dokładne badania hałasu i wibracji, a wyniki zostały zestawione z pomiarami sprzed remontu. – Poziom wibracji w sposób znaczny się zmniejszył, hałas też jest mniejszy – przekonuje Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. Badania prowadzone były przy średniej prędkości komunikacyjnej.
– Nowe torowisko zostało wykonane w nowoczesnej technologii ERS tzw. „szyna w otulinie”, gdzie szyna ułożona jest w specjalnie wyprofilowanych korytach płyty betonowej i otulona materiałami wibroizolacyjnymi. Dodatkowo pod torowiskiem (płyta betonowa) ułożono elastyczne maty podtorowe tłumiące drgania – informuje Michał Powałka.
Spółka poszła też na rękę mieszkańcom w innej kwestii. – Chciałbym dodać, że zgodnie z prośbami mieszkańców sieć trakcyjna na odcinku od pl. Zbawiciela do ul. Waryńskiego i między ul. Waryńskiego a pl. Politechniki została odłączona od budynków i zawieszona na nowych słupach trakcyjnych – mówi rzecznik Tramwajów Warszawskich.