Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Tragiczny stan torów w Szczecinie. A miasta nie stać na remont

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-04-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Tragiczny stan torów w Szczecinie. A miasta nie stać na remont
- Pomóżcie nam. Niech się cała Polska dowie jak Szczecin dba o torowisko tramwajowe na Potulickiej – napisał do nas wzburzony Czytelnik. - Ze względu na ograniczone środki finansowe ul. Potulicka przebudowana będzie w późniejszym terminie – odpowiadają urzędnicy.

- Pomóżcie nam. Może Wy coś zdziałacie w tej sprawie? Niech się cała Polska dowie jak Szczecin dba o torowisko tramwajowe w ulicy Potulickiej. Zobaczcie zresztą sami Niech się cała Polska śmieje z nas. Może Urząd Miasta się wreszcie obudzi – napisał nasz Czytelnik. Załączył również film, na którym rzeczywiście torowisko przypomina bardziej kolejkę górską, niż miejską trasę.


- Doskonale wiemy jak wygląda to torowisko.  Jego stan stwarza zagrożenie, szczególnie w okresie jesienno-zimowym – przyznaje prezes Tramwajów Szczecińskich Krystian Wawrzyniak zaznaczając, że właścicielem torowisk jest miasto, a TŚ je tylko dzierżawi. Nie chce jednak uciekać od odpowiedzialności - Władze miasta też sobie zdają sobie sprawę ze stanu torów w ul. Potulickiej, cały czas zgłaszamy zresztą potrzebę remontu. Wiemy jednak, w jakim stanie są finanse miasta i jak mocno konsumowane są fundusze unijne. Miasto na pewno robi co może żeby te fundusze pozyskać – wierzy Wawrzyniak. Remontu jednak w najbliższej przyszłości nie będzie

Miasto nie ma pieniędzy na Potulicką

- Miasto planuje modernizację ul. Potulickiej wraz z wymianą torowiska tramwajowego i przebudową pętli tramwajowej. Ze względu na ograniczone środki finansowe i realizowane inne inwestycje tramwajowe ul. Potulicka przebudowana będzie w późniejszym terminie – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Dariusz Wołoszczuk z Urzędu Miasta.

Urzędnicy miejscy tłumaczą, że obecne i planowane inwestycje tramwajowe w Szczecinie mają wartość aż pół miliarda złotych - Modernizowany jest najważniejszy węzeł tramwajowy - Brama Portowa, przebudowywana jest ul. Arkońska i Niemierzyńska wraz z infrastrukturą torową, przygotowujemy się do modernizacji pętli w Lesie Arkońskim i budowy pierwszego etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Dodatkowo w tym programowaniu unijnym będziemy w ramach środków z POiŚ modernizować torowisko na ul. Energetyków i Gdańskiej wraz z modernizacją pętli na Basenie Górniczym torowisko w al. Piastów i na ul. Wawrzyniaka, rozjazdy na skrzyżowaniu al. Bohaterów Warszawy z ul. Jagiellońską. Rozbudowana zostanie także zajezdnia tramwajowa w al. Wojska Polskiego – wylicza Wołoszczuk.

Trzebaby przebudować całą ulicę

Dlaczego, skoro są prowadzone przedsięwzięcia na taką skalę, brakuje pieniędzy na remont jednego torowiska? – To ostatnie takie zaniedbane miejsce. Problemem jest to, że to nie jest kwestia tylko układu torowego, ale i drogowego. Źle wykonana jest podbudowa całej ulicy, poprowadzonej na trudnym gruncie. Remont samego torowiska nic tu nie da. A przebudowa całej ulicy to już bardzo duża inwestycja – tłumaczy prezes Tramwajów Szczecińskich.

Na pewno nie uda się sfinansować przebudowy ulicy Potulickiej ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. - Ten projekt modernizacji torowisk jest zamknięty – stwierdza Wawrzyniak. Szansą może być na przykład dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego. Jednak w najbliższym czasie lunapark w ulicy Potulickiej nie zniknie.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5