- Pomóżcie nam. Niech się cała Polska dowie jak Szczecin dba o torowisko tramwajowe na Potulickiej – napisał do nas wzburzony Czytelnik. - Ze względu na ograniczone środki finansowe ul. Potulicka przebudowana będzie w późniejszym terminie – odpowiadają urzędnicy.
- Pomóżcie nam. Może Wy coś zdziałacie w tej sprawie? Niech się cała Polska dowie jak Szczecin dba o torowisko tramwajowe w ulicy Potulickiej. Zobaczcie zresztą sami Niech się cała Polska śmieje z nas. Może Urząd Miasta się wreszcie obudzi – napisał nasz Czytelnik. Załączył również film, na którym rzeczywiście torowisko przypomina bardziej kolejkę górską, niż miejską trasę.
- Doskonale wiemy jak wygląda to torowisko. Jego stan stwarza zagrożenie, szczególnie w okresie jesienno-zimowym – przyznaje prezes Tramwajów Szczecińskich Krystian Wawrzyniak zaznaczając, że właścicielem torowisk jest miasto, a TŚ je tylko dzierżawi. Nie chce jednak uciekać od odpowiedzialności - Władze miasta też sobie zdają sobie sprawę ze stanu torów w ul. Potulickiej, cały czas zgłaszamy zresztą potrzebę remontu. Wiemy jednak, w jakim stanie są finanse miasta i jak mocno konsumowane są fundusze unijne. Miasto na pewno robi co może żeby te fundusze pozyskać – wierzy Wawrzyniak. Remontu jednak w najbliższej przyszłości nie będzie
Miasto nie ma pieniędzy na Potulicką
- Miasto planuje modernizację ul. Potulickiej wraz z wymianą torowiska tramwajowego i przebudową pętli tramwajowej. Ze względu na ograniczone środki finansowe i realizowane inne inwestycje tramwajowe ul. Potulicka przebudowana będzie w późniejszym terminie – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Dariusz Wołoszczuk z Urzędu Miasta.
Urzędnicy miejscy tłumaczą, że obecne i planowane inwestycje tramwajowe w Szczecinie mają wartość aż pół miliarda złotych - Modernizowany jest najważniejszy węzeł tramwajowy - Brama Portowa, przebudowywana jest ul. Arkońska i Niemierzyńska wraz z infrastrukturą torową, przygotowujemy się do modernizacji pętli w Lesie Arkońskim i budowy pierwszego etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Dodatkowo w tym programowaniu unijnym będziemy w ramach środków z POiŚ modernizować torowisko na ul. Energetyków i Gdańskiej wraz z modernizacją pętli na Basenie Górniczym torowisko w al. Piastów i na ul. Wawrzyniaka, rozjazdy na skrzyżowaniu al. Bohaterów Warszawy z ul. Jagiellońską. Rozbudowana zostanie także zajezdnia tramwajowa w al. Wojska Polskiego – wylicza Wołoszczuk.
Trzebaby przebudować całą ulicę
Dlaczego, skoro są prowadzone przedsięwzięcia na taką skalę, brakuje pieniędzy na remont jednego torowiska? – To ostatnie takie zaniedbane miejsce. Problemem jest to, że to nie jest kwestia tylko układu torowego, ale i drogowego. Źle wykonana jest podbudowa całej ulicy, poprowadzonej na trudnym gruncie. Remont samego torowiska nic tu nie da. A przebudowa całej ulicy to już bardzo duża inwestycja – tłumaczy prezes Tramwajów Szczecińskich.
Na pewno nie uda się sfinansować przebudowy ulicy Potulickiej ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. - Ten projekt modernizacji torowisk jest zamknięty – stwierdza Wawrzyniak. Szansą może być na przykład dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego. Jednak w najbliższym czasie lunapark w ulicy Potulickiej nie zniknie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.