Partnerzy serwisu:
Biznes

Track Tec: Pociąg zabudowy rozjazdów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Autor:

Track Tec

Data publikacji:
08-12-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Track Tec

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Track Tec: Pociąg zabudowy rozjazdów
Track Tec S.A. opracował koncepcję i wdrożył do eksploatacji Pociąg Zabudowy Rozjazdów. Pociąg służy do przewozu zmontowanych na podrozjazdnicach strunobetonowych (lub drewnianych) bloków rozjazdów kolejowych, transportem kolejowym, bezpośrednio z hali montażu u producenta na plac budowy oraz ich zabudowę w torach wprost z wagonów. W zależności od zakresu zlecenia inwestora lub wykonawcy prac, w ramach PZR możliwe jest również wykonanie wszystkich czynności związanych z zabudową rozjazdu aż do końcowego odbioru.

Przewóz zmontowanych bloków rozjazdów na wagonach jest możliwy dzięki opracowaniu konstrukcji nowatorskich urządzeń ładunkowych (UR-1), które zamontowano na wagonach platformach z obniżoną podłogą (serii Uai).

Konstrukcja urządzenia UR-1 umożliwia załadunek zmontowanych bloków rozjazdu w pozycji poziomej…

…. a następnie, po zamocowaniu ładunku do ramy urządzenia, uniesienie jej do pozycji transportowej (ukośnej 68o, w której zachowane są wymiary skrajni).

Tak przewożone mogą być rozjazdy zmontowane na podrozjazdnicach strunobetonowych o promieniu do R500.

Urządzenia UR-1 wykonane są w dwóch odmianach dostosowanych do przewozu bloków szyn łączących (UR-1/4) oraz bloku krzyżownicy (UR-1/2). Posiadają napęd hydrauliczny zasilany z własnego agregatu, a ich konstrukcja całkowicie spełnia wymagania bezpieczeństwa, przewidziane w odpowiednich normach. Urządzenia zostały dopuszczone do eksploatacji przez TDT.

Blok zwrotnicy, bez zamontowanego napędu zwrotnicowego, można przewozić w pozycji poziomej na „zwykłej” platformie, ale w przypadku konieczności przewozu tego bloku z zamontowanym napędem, przewozu można dokonać na wagonie z urządzeniem UR-1.

Po przyjeździe na plac budowy, rama urządzenia UR-1 wraz z blokiem rozjazdu jest opusz-czana do pozycji poziomej. Po zdjęciu zabezpieczeń mocujących, blok jest zdejmowany za pomocą żurawia kolejowego. Może on być układany wprost na przygotowane podłoże w torze, na którym pracuje żuraw.

Po ułożeniu pierwszego w kolejności bloku na przygotowanym podtorzu i uproszczonym po-łączeniu szyn łubkami, żuraw układa kolejny blok wjeżdżając na poprzednio ułożony segment. W ten sposób układany jest cały rozjazd, bez potrzeby wykorzystywania (zamykania) sąsiednich torów.

W przypadku konieczności pozostawienia wagonów w pewnej odległości od miejsca zabu-dowy, żuraw umożliwia przewóz każdego bloku (sieć trakcyjna nie stanowi przeszkody), co umożliwia dużą elastyczność organizacji placu budowy.

 

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Track Tec obecny na rynku czeskim

Biznes

Track Tec obecny na rynku czeskim

materiał partnera 23 lutego 2023

Track Tec: Inwestując w kolej, unikniemy wstrząsu

Biznes

Track Tec: Inwestując w kolej, unikniemy wstrząsu

Roman Czubiński, współpraca Łukasz Malinowski 07 lutego 2023

Stacja Ścinawka po odbiorze końcowym

Infrastruktura

Stacja Ścinawka po odbiorze końcowym

inf. pras 14 listopada 2022

Track Tec na RailwayTech Indonesia 2022

Biznes

Track Tec na RailwayTech Indonesia 2022

inf. pras 19 października 2022

Zobacz również:

Track Tec obecny na rynku czeskim

Biznes

Track Tec obecny na rynku czeskim

materiał partnera 23 lutego 2023

Track Tec: Inwestując w kolej, unikniemy wstrząsu

Biznes

Track Tec: Inwestując w kolej, unikniemy wstrząsu

Roman Czubiński, współpraca Łukasz Malinowski 07 lutego 2023

Stacja Ścinawka po odbiorze końcowym

Infrastruktura

Stacja Ścinawka po odbiorze końcowym

inf. pras 14 listopada 2022

Track Tec na RailwayTech Indonesia 2022

Biznes

Track Tec na RailwayTech Indonesia 2022

inf. pras 19 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5