Od 21 do 23 listopada w Zakopanem odbywała się XVII edycja Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Technicznej: Nowoczesne Technologie i Systemy Zarządzania w Transporcie. Track Tec S.A. po raz kolejny aktywnie uczestniczył w wydarzeniu. Podczas branżowego spotkania swoje prezentacje przedstawili członkowie kadry kierowniczej Spółki, którzy poruszyli tematy związane z przyszłością kolei w Polsce.
Program trzydniowej konferencji zawierał szereg specjalistycznych prelekcji prowadzonych przez doświadczonych przedstawicieli branży kolejowej. Jednym z prelegentów był Krzysztof Niemiec, wiceprezes zarządu Track Tec S.A. W swojej prezentacji pt.: „Rynek kolejowy w perspektywie” przedstawił relacje przewozowe między transportem drogowym i kolejowym, wskazując na potrzebę jednoznacznego określenia ich wielkości sięgających 2030 roku. Są one konieczne dla budowy strategii przewoźników, w szczególności dotyczących inwestycji w nowy tabor kolejowy, a tylko w przewozach towarów określał je na poziomie 2000 wagonów i 50 lokomotyw rocznie, aż do 2030 roku. To poważna szansa dla krajowych producentów.
Jednocześnie prognozy te, odpowiadające aspiracjom społeczeństwa i potrzebom gospodarki kraju, powinny dać wskazanie co do modelu infrastruktury kolejowej, w tym dotyczące standardów oraz potrzeby separacji przewozów na poszczególnych liniach.
Wiceprezes Track Tec przedstawił też prognozy wydatków na inwestycje kolejowe w Polsce do końca III perspektywy unijnej. W każdym z lat 2019–2030 ich wielkość powinna być wyższa od tych z bieżącego roku, w którym – wg PKP PLK – wyniosą ok 10 mld zł. W tym kontekście rządowy dokument z wielkościami wydatków na modernizację infrastruktury kolejowej, na kolejnych 10 lat, byłby niezwykle pomocny branży w relacjach firm z instytucjami finansowymi, a w konsekwencji sprzyjałby osiągnięciu celów kolei oraz poprawie klimatu wokół branży.
Referat na temat „inteligentnego rozjazdu kolejowego” wygłosił Jacek Paś, Dyrektor ds. Techniki i Rozwoju Track Tec Koltram. Główną tezą wystąpienia była potrzeba wdrożenia diagnostyki zdalnej rozjazdów kolejowych i posiadania pełnej informacji technicznej o stanie tego systemu. Do realizacji założenia niezbędne jest wprowadzenie metod ciągłego monitorowania warunków eksploatacyjnych i klimatycznych. Autorzy prezentacji podsumowali, że wynikiem implementacji diagnostyki zdalnej rozjazdów kolejowych będzie redukcja kosztów utrzymania i kosztów spowodowanych opóźnieniami pociągów przy jednoczesnym podniesieniu poziomu bezpieczeństwa.
Udział w 17. już konferencji był dla Track Tec nie tylko okazją do zaprezentowania prognoz rynkowych, swoich innowacyjnych rozwiązań, ale i świetnym forum do wymiany poglądów i doświadczeń z reprezentantami świata nauki i badań oraz z praktykami branży kolejowej.
Grupa Track Tec była głównym sponsorem konferencji.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.