Partnerzy serwisu:

Towarowe koleje dużych prędkości ruszyły z Francji do Anglii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-03-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Towarowe koleje dużych prędkości ruszyły z Francji do Anglii
20 marca z terminalu Lyon Saint-Exupéry we Francji do stacji St Pancras w Londynie wyruszył specjalny pociąg, który zainaugurował przewozy towarów po liniach kolei dużych prędkości. Uruchomienie takich przewozów przyniesie nową jakość w transporcie - przede wszystkim ze względu na skrócenie czasu realizacji dostaw. Na regularne przewozy trzeba będzie jednak poczekać jeszcze kilka lat.

Przejazd próbny zorganizowało konsorcjum EuroCarex, które stanowią m. in. firmy: SNCF, Eurotunnel, Air France, La Poste oraz FedEx. Załadunek i rozładunek towarów został przeprowadzony przez firmę Geoparts Rail Solutions, wchodzącą w skład SNCF Geodis. Plany uruchomienia regularnych połączeń towarowych w ramach KDP zakładają wprowadzenie przewozów w 2017 roku. Do tego czasu miałby powstać terminal przeładunkowy w Londynie, w pobliżu dzielnicy Barking. W tej chwili prowadzone są rozmowy z Siemensem i Alstomem w sprawie dostawy około 25 pociągów.

Projekt Rail Cargo Express został zainicjowany w roku 2006. Był efektem studium przygotowanego przez Międzynarodowy Związek Kolei (UIC) w kwestii europejskiego rynku przewozów towarów liniami dużych prędkości. W roku 2008 konsorcjum EuroCarex podpisało list intencyjny zakładający uruchomienie przewozów w marcu 2012 roku oraz rozpoczęło negocjacje mające na celu wyłonić dostawcę ośmiu pociągów przeznaczonych do przewozów towarowych o łącznej wartości 625 mln euro. Pociągi miały być zaprojektowane do przewozów ładunków w kontenerach (podobnych do tych stosowanych w transporcie lotniczym), ale projekt nabrał opóźnienia w wyniku spowolnienia gospodarczego.

Z powodu braku pojazdów, przejazd specjalny, który zainaugurowano 20 marca, zorganizowany został z wykorzystaniem jednego z trzech pociągów, jakie francuska poczta (La Poste) wykorzystuje do transportu przesyłek między Paryżem, Mâcon i Cavaillon od 1984 roku. Pociąg wyjechał z Lyonu o godz.16:42. Dojechał na stację St Pancras w Londynie następnego ranka. W międzyczasie miał przystanek na terminalu cargo Roissy-Charles-de-Gaulle w Paryżu.

Założeniem konsorcjum EuroCarex jest zapewnienie dostaw ładunków „z dnia na dzień” między europejskimi hubami. Transport ma być przyjazny środowisku i ma stanowić alternatywę m. in. dla towarowego transportu lotniczego.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Mikołaj Kobryński 15 lipca 2023

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

CAF: Nowe jednostki dalekobieżne dla SNCF już w produkcji

Tabor i technika

Ouigo startuje z kolejnymi relacjami w Hiszpanii. Ile kosztują bilety?

Koleje Dużych Prędkości

Jeden z największych pooli taborowych z nową nazwą

Biznes

Alstom zbuduje kolejnych 60 piętrowych pociągów dla francuskiego SNCF

Tabor i technika

Zobacz również:

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Mikołaj Kobryński 15 lipca 2023

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

CAF: Nowe jednostki dalekobieżne dla SNCF już w produkcji

Tabor i technika

Ouigo startuje z kolejnymi relacjami w Hiszpanii. Ile kosztują bilety?

Koleje Dużych Prędkości

Jeden z największych pooli taborowych z nową nazwą

Biznes

Alstom zbuduje kolejnych 60 piętrowych pociągów dla francuskiego SNCF

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5