Bombardier Transportation dostarczy spółce Deutsche Bahn (DB) AG kolejne 22 składy Bombardier Talent 2 o wartości niemal 90 milionów euro (131 milionów dolarów). Tym samym łączna liczba pociągów Talent 2, zamówionych przez DB, wzrosła do 120 sztuk.
Od grudnia 2011 r. nowe pociągi kursować będą na terenie Hesji jako Ekspres Środkowoheski (Mittelhessen-Express) na trasach Frankfurt nad Menem – Gießen – Schwalmstadt/Dillenburg oraz Hanau – Frankfurt – Gießen. Obsługę sieci od grudnia 2011 roku obejmie spółka zależna DB Regio – DB Regio Hessen GmbH. Składy Talent 2 będą pełnić funkcję pociągów regionalnych zarówno ekspresowych, jak i tradycyjnych osobowych. Zamówiona flota obejmuje sześć pociągów trójwagonowych oraz szesnaście czterowagonowych BR 422.
- Cieszymy się, że w związku z obecnym, szóstym już zamówieniem, pociągi Talent 2 wyruszą na teren kraju związkowego Hesji. Pasażerom zostanie oddany do dyspozycji przyjazny środowisku pociąg wyposażony w najnowocześniejsze technologie – powiedział Stephan Krenz, dyrektor zarządzający i prezes oddziału firmy Bombardier Transportation w Niemczech i Skandynawii.
W lutym 2007 r. Deutsche Bahn AG podpisała z Bombardier Transportation umowę ramową na dostawę łącznie 321 pojazdów. Pochodzące z poprzednich pięciu zamówień elektryczne zespoły trakcyjne, w łącznej liczbie 98, obsługiwać będą:
- podmiejską sieć kolejową Norymbergii,
- trasy Moseltalbahn łączące Koblencję i Trewir/Perl,
- linię z Chociebuża do Lipska,
- ekspres Rhein-Sieg łączący Akwizgran z Siegen,
- sieć E-Netz we Frankonii obejmującą połączenia pomiędzy Norymbergą, Bambergiem i Wurzburgiem oraz miejscowościami Sonneberg, Saalfeld oraz Jena w południowej Turyngii.
Główną cechą najnowszego elektrycznego zespołu trakcyjnego Talent 2 jest jego modułowa konstrukcja, gwarantująca wysoki stopień standaryzacji. Pozwala to na niemal nieograniczoną elastyczność w zakresie konfiguracji składów, przyczyniając się do zwiększenia wydajności i optymalizacji kosztów. Innowacyjna konstrukcja modułowa pozwala na stworzenie niezliczonych wariantów tego samego typu pociągu. Składy obejmujące od dwóch do sześciu wagonów mogą zostać wzbogacone o szereg modułów, w zależności od tego, czy wykorzystywane są jako pociągi regionalne ekspresowe, czy podmiejskie.
Dzięki zaawansowanemu technologicznie układowi napędowemu Bombardier Mitrac składy Talent 2 są wyjątkowo wydajne pod względem zużycia energii. Można je również specjalnie dostosować do warunków wymagających częstego przyspieszania i hamowania, charakterystycznych dla obszarów podmiejskich. Składy spełniają również wymagania w zakresie szybkości regionalnych sieci kolejowych, jako że mogą poruszać się z maksymalną prędkością do 160 km/h.

* Fot. Bombardier.