ZNLE Gliwice szykuje elektrowóz do oficjalnej wtorkowej prezentacji. Lokomotywa będzie miała swoją premierę pierwszego dnia berlińskich targów Innotrans.
Jak czytamy na stronie producenta, wielosystemowy Griffin to pierwszy pojazd trakcyjny z platformy czteroosiowych lokomotyw elektrycznych oraz spalinowych, dających użytkownikom cały wachlarz możliwoŚci transportowych i technicznych. Lokomotywa przeznaczona jest do prowadzania pociągów towarowych o masie do 3200 ton z prędkoŚcią do 140 km/h, oraz pociągów pasażerskich z prędkoŚcią do 200 km/h.
Parametry techniczne Griffina dostosowane zostały do indywidualnych potrzeb użytkowników. Charakteryzuje się najwyższym poziomem bezpieczeństwa, bogatym wyposażeniem, wysokim komfortem pracy maszynisty, inteligentnym systemem zarządzania energią. Dzięki modułowej budowie Griffin oferowany jest w kilku wersjach w oparciu o maksymalną iloŚć wspólnych komponentów. Zasilanie silników przez przekształtniki zbudowane z wykorzystaniem technologii IGBT, system diagnostyki pokładowej z pełną informacją wizualną i modułem rejestracji danych, system kamer, dostosowanie do zabudowy urządzeń ERTMS i GSM-R, to tylko niektóre z podstawowych cech Griffina.
- Spełniając wymogi EU i UIC lokomotywa nie straciła również swojego kolejnego najważniejszego atutu – konkurencyjnej ceny - zapewnia producent.
DziŚ (17 wrzeŚnia) w Berlinie trwają przygotowania do jutrzejszego otwarcia najważniejszej targowej imprezy w branży kolejowej na Świecie InnoTrans 2012. „Rynek Kolejowy” będzie na bieżąco relacjonował najciekawsze wydarzenia ze stolicy Niemiec, w tym premiery dwóch polskich lokomotyw – Maratona prezentowanego przez bydgoską Pesę oraz Griffina wystawianego przez gliwickie ZNLE.Na targach pojawią się także nasze magazyny - oprócz numeru 10 „Rynku Kolejowego” - specjalne wydanie „Polish Railway Market”, przygotowane z okazji targów w całoŚci w języku angielskim. Serdecznie zapraszamy do sięgnięcia po nasze publikacje!
Czytaj też: