Metro Warszawskie podpisało dzisiaj (21 wrzeŚnia) umowy z firmami Metroprojekt i ILF Polska na wykonanie projektów architektoniczno-budowlanych dla dwóch kolejnych odcinków II linii metra. Architektura planowanych stacji będzie bardzo odmienna w charakterze.
Podpisanie umowy to efekt rozstrzygnięcia konkursu na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowalnej dla rozbudowy II linii metra w wariancie „3+3”. Konkurs podzielono na dwie częŚci – oddzielnie dla każdego odcinka. Biuro Projektów Metroprojekt przygotuje projekty dla odcinka zachodniego.
Stacja C-8 Wolska znajdzie się w rejonie skrzyżowania Płockiej z Wolską. Dominującym elementem stacji będzie dynamiczny sufit, przypominający klawiaturę fortepianu. Sufit nad torami oraz Ściany będą miały odcień miedziany. Kolor ten będzie też widać w „żebrach” podtrzymujących szklane wejŚcie.
Stację C-7 Moczydło zaplanowano pod Górczewską w rejonie skrzyżowania z al. Prymasa Tysiąclecia. Charakterystycznym elementem stacji będą różnej wielkoŚci koła w suficie. Dominującym kolorem stacji będzie biały – widoczny w suficie, kolumnach i posadzce. Jedynie Ściany zatorowe będą składać się z grafitowych paneli. Koła znajdą też odzwierciedlenie w pawilonach wejŚciowych o przeszklonych Ścianach.
Ostatnia stacja C-8 Księcia Janusza powstanie również pod Górczewską przy ul. Księcia Janusza. Dominującym kolorem stacji będzie zielony. Charakterystyczny element będą stanowić kolumny i sufit o nieregularnych kształtach, na które składają się różnoboczne trójkąty, stykające się pod różnym kątem. Ściany będą natomiast szare.
Za wykonanie projektów dla odcinka wschodnio-północnego odpowiedzialna będzie firma ILF Consulting Engineers Polska. Pierwsza stacja, C-16 Szwedzka, powstanie w rejonie skrzyżowania Strzeleckiej i Szwedzkiej. Hala peronowa będzie miała lekko eliptyczny kształt, odpowiadający kształtowi wlotów do tunelu. Ściany i sufity będą obłożone perforowanymi płytami o złocistej barwie, przybierającymi formę zaokrąglonych, zachodzących na siebie płatów. Kontrastować z tym będzie czarna posadzka. Kolumny składać się będą z białych lub srebrnych nieregularnych prostokątów. Motyw ten powtórzony będzie na antresoli
Kolejne stacje będą powtarzać ten styl, z różnicami w detalach. Na C-17 Targówek I, zaplanowanej w rejonie skrzyżowania ulic Ossowskiego i Pratulińskiej, dominować będzie kolor zielony. Na białych kolumnach odciŚnięty będzie motyw oplatających gałęzi i lin, widoczny także na antresoli.
Stacja C-18 o roboczej nazwie Targówek II zaplanowany jest w rejonie skrzyżowania Pratulińskiej i Trockiej. Stacja w całoŚci będzie srebrzysta. Motywem przewodnim na kolumnach i antresoli będą przeplatające się linie, przypominające schemat miejski.