Jak poinformował "Rynek Kolejowy" Stanisław Skalski, członek zarządu Stadler Polska, w Szwajcarii zakończyła się już gruntowna naprawa pociągu EN75-003 Flirt województwa śląskiego, który wykoleił się w sierpniu 2010 roku w pobliżu Tychów.
18 sierpnia 2010 roku o godzinie 10:50 na linii nr 139, w pobliżu Tychów wykoleił się elektryczny zespół trakcyjny EN75-003 (Flirt był użytkowany przez Przewozy Regionalne i obsługiwał trasę Szybkiej Kolei Regionalnej: Katowice – Tychy Miasto). Przyczyną wypadku była nadmierna prędkość na rozjeździe kolejowym w okolicach Mąkołowca. Nikt z pasażerów nie ucierpiał poważnie, ale pociąg został w dużym stopniu zniszczony. Naprawy wymagały m.in. podwozia, wózki, systemy hydrauliczne, elektryczne, elektroniczne, uszkodzenia lakieru itp. Szacowane na na kilkanaście milionów złotych szkody pokrył ubezpieczyciel.
Szwajcarzy oceniali czas potrzebny na tak szeroką naprawę na półtora roku. Pociąg został przewieziony do tamtejszych zakładów Stadlera w lutym ubiegłego roku. Jeszcze w grudniu wydawało się, że naprawa będzie trwać do lipca 2012 roku. Tymczasem pojazd jest już gotowy do jazdy. - Naprawa jest już zakończona. Ustalamy właśnie z Przewozami Regionalnymi termin odbioru pojazdu - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Stanisław Skalski, członek zarządu Stadler Polska. Czy już wkrótce pasażerowie znów skorzystają z nowoczesnego pociągu?
- Nie od razu Kraków zbudowano - uspokaja Skalski - Pociąg najpierw musi przejść odbiór techniczny w Szwajcarii. Następnie zostanie wysłany do Polski. Dopiero w Polsce przejdzie testy dynamiczne, ponieważ w Szwajcarii po prostu nie ma sieci o napięciu 3kV - mówi Skalski. Według niego trudno jeszcze ocenić, ile czasu zajmą wszystkie te procedury.