Partnerzy serwisu:
Tabor

Szwajcarzy naprawili Śląskiego Flirta

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
27-03-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Jak poinformował "Rynek Kolejowy" Stanisław Skalski, członek zarządu Stadler Polska, w Szwajcarii zakończyła się już gruntowna naprawa pociągu EN75-003 Flirt województwa śląskiego, który wykoleił się w sierpniu 2010 roku w pobliżu Tychów.

18 sierpnia 2010 roku o godzinie 10:50 na linii nr 139, w pobliżu Tychów wykoleił się elektryczny zespół trakcyjny EN75-003 (Flirt był użytkowany przez Przewozy Regionalne i obsługiwał trasę Szybkiej Kolei Regionalnej: Katowice – Tychy Miasto). Przyczyną wypadku była nadmierna prędkość na rozjeździe kolejowym w okolicach Mąkołowca. Nikt z pasażerów nie ucierpiał poważnie, ale pociąg został w dużym stopniu zniszczony. Naprawy wymagały m.in. podwozia, wózki, systemy hydrauliczne, elektryczne, elektroniczne, uszkodzenia lakieru itp. Szacowane na na kilkanaście milionów złotych szkody pokrył ubezpieczyciel.

Szwajcarzy oceniali czas potrzebny na tak szeroką naprawę na półtora roku. Pociąg został przewieziony do tamtejszych zakładów Stadlera w lutym ubiegłego roku. Jeszcze w grudniu wydawało się, że naprawa będzie trwać do lipca 2012 roku. Tymczasem pojazd jest już gotowy do jazdy. - Naprawa jest już zakończona. Ustalamy właśnie z Przewozami Regionalnymi termin odbioru pojazdu - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Stanisław Skalski, członek zarządu Stadler Polska. Czy już wkrótce pasażerowie znów skorzystają z nowoczesnego pociągu?

- Nie od razu Kraków zbudowano - uspokaja Skalski - Pociąg najpierw musi przejść odbiór techniczny w Szwajcarii. Następnie zostanie wysłany do Polski. Dopiero w Polsce przejdzie testy dynamiczne, ponieważ w Szwajcarii po prostu nie ma sieci o napięciu 3kV - mówi Skalski. Według niego trudno jeszcze ocenić, ile czasu zajmą wszystkie te procedury.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5