Partnerzy serwisu:
Prawo

Szmit: Władze PKP IC traktują kolej jak zapisy księgowe

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
21-05-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO
Szmit: Władze PKP IC traktują kolej jak zapisy księgowe
– Rząd i władze spółek kolejowych muszą przedstawić konkretne propozycje, jak kolej w Polsce ma funkcjonować. Na razie wszystkie zmiany są zmianami na gorsze – mówi Jerzy Szmit, poseł PiS, członek sejmowej Komisji Infrastruktury.

Zdaniem posła, obecne problemy z homologacją dla Pendolino to okazja, żeby „otrzeźwieć i zrezygnować z kosmicznych projektów”. – Coraz bardziej widzimy, jak oderwany od rzeczywistości jest ten projekt. 3 mld zł przeznacza się na coś, co dedykowane jest tylko najbogatszemu sektorowi, konkurującemu z komunikacją lotniczą. Tymczasem zaniedbywane są codzienne potrzeby milionów ludzi dojeżdżających do pracy i szkoły w lokalnych ośrodkach wzrostu. Należy oczekiwać od rządu i władz PKP oraz poszczególnych spółek kolejowych przedstawienia systemowego modelu naprawy polskiej kolei – mówi w rozmowie z „RK” Jerzy Szmit.

Jego zdaniem, posłowie z sejmowej Komisji Infrastruktury powinni domagać się przedstawienia od strony rządowej i władz spółek działań w tej materii. –  Jeszcze raz trzeba spojrzeć, czy kontynuacja projektu Pendolino ma sens. Konieczne jest przygotowanie komplektowego modelu, jak kolej w Polsce ma funkcjonować. Na razie słyszymy, że trwają prace nad zmianami, ale ich efektem są albo likwidacje poszczególnych połączeń i wyłączenia całych linii, bądź wprowadzanie 248. rozkładu jazdy w ciągu tego samego roku, co dezorientuje podróżnych i zniechęca ich do korzystania z usług kolei. Z tego trzeba wyciągnąć daleko idące wnioski – ocenia Jerzy Szmit.

Poseł odniósł się także do przedstawionych na portalu „RK” informacji, że w perspektywie 4 miesięcy PKP Intercity spożytkowało prawie całą tegoroczną dotację, co może skutkować dalszymi cięciami w ofercie połączeń TLK. Adrian Furgalski, dyrektor programowy Railway Business Forum, ocenia że twarda postawa władz PKP IC wobec Alstomu (zapowiedź naliczania kar umownych zamiast ugody w sprawie dostaw Pendolino) może mieć przyczynę w tym, że przewoźnik chce w ten sposób poprawić swój tegoroczny wynik finansowy.

– Jeśli PKP IC tak sprawnie wydaje pieniądze na rzeczy bieżące, to znaczy, że jej władze nie radzą sobie z zarządzeniem tą firmą. Są to osoby, którzy nie mają z koleją nic wspólnego. Traktują kolej jak zapisy księgowe, a w takiej sytuacji najlepiej ciąć koszty, bo one są największe – dodaje poseł.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5