PKP Intercity uruchamia procedury odszkodowawcze dla pasażerów i rodzin ofiar wczorajszej katastrofy kolejowej w Szczekocinach - podała spółka w komunikacie prasowym.
Jak podaje w komunikacie prasowym rzecznik PKP Intercity, spółka uruchamia procedury odszkodowawcze dla pasażerów i rodzin ofiar. Wszelkie roszczenia materialne pasażerów pociągu TLK Brzechwa (31100) przyjmuje PKP Intercity / Biuro Sprzedaży, ul. Żelazna 59a, 00-848 Warszawa, telefon (czynny od poniedziałku) 22 47 42 653.
Wszystkim pasażerom, którzy nie ucierpieli w zdarzeniu PKP Intercity zapewniło transport autobusowy do Warszawy. Z transportu skorzystało w sumie 120 osób. Spółka pozostaje w kontakcie ze szpitalami oraz służbami porządkowymi. Z informacji PKP Intercity wynika, że pociąg TLK Brzechwa w momencie zdarzenia znajdował się na właściwym torze jazdy. Lokomotywa, model EP09, prowadząca skład posiadała wszelkie aktualne badania techniczne i certyfikaty dopuszczenia do ruchu kolejowego (17 lutego i 1 marca 2012 r.). Na miejscu zdarzenia obecni są przedstawiciele PKP Intercity wraz z prezesem zarządu.
PKP Intercity wyraża głębokie ubolewanie w związku z tragicznym wypadkiem. Deklaruje niezbędną pomoc dla osób poszkodowanych oraz ich bliskich. PKP Intercity dołoży wszelkich starań aby wyjaśnić przyczyny katastrofy. Spółka współpracuje ze służbami ratowniczymi i porządkowymi.
Fotorelację i film z akcji ratowniczej po katastrofie w Szczekocinach można zobaczyć tutaj.